Måla direkt eller inte?

edited 8 maj 2011 00:28 in Figurmålning etc

Har fått ett litet dilemma på halsen. Kommer att ärva ett proffsmålat (i varje fall 1000 gånger bättre än jag någonsin kommer att kunna måla) high elf lag till blood bowl som en kompis vunnit för ett antal år sedan.

Detta är väldigt trevligt, men det är ett litet problem med det hela. Min kompis är inte en 'neaty' utan en scruffy och har förvarat alla sina figurer nedslängda i en låda. Färgen är ganska ordentligt bort på en del ställen, medan den ser väldigt fin ut på andra delar.

Hur tusan gör man med såna här figurer, försöker man bättringsmåla direkt på de dåliga bitarna? Försöka strippa färg från bara de skadade delarna (hur man nu gör det) och sen måla? Eller är det bara att ge upp på att försöka rädda de fint målade figurerna och ta bort all färg från början?

Kommentarer

  • Jag skulle försöka bättringsmåla om du vill ha kvar färgen på laget. När du är nöjd lackar du det sedan med ett lager klarlack samt tre lager mattlack (pensel) och ber till gudarna varje gång en alv går i marken.

    Börja med att måla den färg laget är sprayat i, sen är det vara att jobba sig framåt. Lycka till!

Sign In or Register to comment.