Början på mina Dark Elves

edited 6 maj 2011 15:54 in Figurmålning etc

Har efter ganska många år faktiskt införskaffat mig min första enhet till min kommande Dark elves armé, nämligen en hydra. Detta för att det är hydran och cold one knights modellerna som fick mig att vilja börja med armén till att börja med.

Så, målning är på gång, men har inte helt hunnit bestämma mig för något färgschema ännu. Vill gärna försöka hålla det ganska ljust och kanske lite blått, hydran är jag mindre säker på. Men iaf, till modellen som är WIP. Konverteringsidén kom från deras fina regel om att de använder hydran som skydd och allt det där, och nu med tanke på att handlermodellerna bara är prydnader regelmässigt tänkte jag att det ger mig utrymmet att göra en konvertering jag tänkt på redan i 6th ed och när jag läste deras nya army book första gången (ja, det har tagit lååång tid från tanke till första modell). Ska försöka arbeta lite mer på händerna tror jag om jag kan, men i överlag känner jag mig väldigt nöjd över det hela. Några småmodifieringar och så var allt som krävdes. Ena killen har hängt på en stund, andra hoppade nyss upp och poseringen känns rätt bra för att visa detta i mitt tycke. Men om någon tycker något annat och kan ge förslag på förbättringar vill jag gärna höra på det. Modellen är definitivt tänkt att vara en center piece i armén och kommer få mycket mer tid och kärlek proportionellt sett än övriga rank-and-file troops.

Ena snubben
Samma snubbe igen
Den andra snubben
Andra snubben igen
Hur det hela ser ut bakifrån (rakt framifrån ser man mest bara massa huvuden)

Kommentarer

  • Tycker personligen att det där ser fantastiskt ut!

  • edited 22 maj 2011 19:03

    Sådärja, äntligen klar med målningen av det hela. Har tyvärr inte haft tillgång till bra ljus för dessa bilder, måste se om jag inte kan skaffa lite bättre imorgon eller senare i veckan. Men fram till dess duger nog dessa.

    Ena snubben
    Samma snubbe igen
    Den andra snubben
    Den andra snubben igen

  • riktigt bra konvertering ! :)

  • Snyggt, men jag hade gärna sett att de antingen stod på något på hydran (tvåan hänger ju bara med genom att hålla i skinnet - lär bli en skumpig resa), typ i en specialstigbygel. Borde väl inte vara svårt?

    I övrigt är idén snorcool. All heder!

  • edited 20 juni 2011 13:33

    Får börja med att tacka så mycket =)

    Sedan till att besvara frågor/kommentarer. Jag tror att tvåan räknar på att huvudet ska räta upp sig igen, annars får han nog kasta sig av en stund och slåss från backen några sekunder innan han hoppar upp igen =) I överlag är väl tanken att de hoppar lite upp och ner från hydran. Ner för att göra några snabba anfall skyddade av hydrans egna anfall, och sedan dra sig tillbaka och ta skydd bakom den.

    Men jag vet vad du menar, funderade på det men valde bort idén av logistiska skäl och lathet får jag nog erkänna =p Nu är bara frågan hur jag ska basa, har funderat på en svagt röd sand, eventuellt blandad med en ljusbrun, och sedan scorched grass ovanpå det hela. Får se hur det blir.

Sign In or Register to comment.