Malifaux - Raiders of the Lost Temple of Doom

Dags för Malifauxturnering igen! Söndagen den 3/4 tänkte jag skulle passa bra. Tre matcher med start kl. 10.00. 25 soulstones och fasta listor kör vi med. Ändrat 19/3 till 2 fasta listor inom samma fraktion.

Hoppas det här låter spännande! Jag har knåpat ihop några scenarion som kommer här nedanför. De är temade kring plundringen av ett förlorat tempel, därav namnet. :)

Vi kör anmälan som med den förra (dvs kopiera listan och skriv in ditt namn):

  1. Johan Hofverberg
«1

Kommentarer

  • edited 25 februari 2011 13:16

    Jakten på templet

    Hörndeployment, 12”x12”

    Ett objektiv i mitten och ett i varje hörn motsatt från deployment, 6” från varje kant. Icke-insignificant modeller kan hålla objektiv, det räknas vid spelets slut. Antalet modeller helt eller delvis inom 2” räknas. Den med flest modeller runt när matchen slutar håller det.

    3p - 1 objektiv 6p - 2 objektiv 8p - 3 objektiv

    Jakten på förlorade skatter

    Deployment, 6” längs motsatta sidor.

    Bestäm innan vilka terrängbitar som ska vara sökbara. Tanken är att de flesta ska vara det. Varje icke insignificant modell kan använda en handling till att söka igenom en terrängbit inom 1” en gång per runda. Dra ett kort, är det 8 eller högre har den modellen fått en relik. Varje terrängbit kan genomsökas tills den ger en relik. Sedan måste man vänta tills nästa runda för att kolla den igen (gäller även om motståndaren fick den). Relikerna är sedan personliga, när en modell dör eller blir offrad försvinner relikerna också. De kan inte lämnas till någon annan. Poäng räknas efter hur många man håller i slutet.

    3p - 4 eller fler reliker 6p - Flest reliker 8p - Flest reliker och motståndaren har färre än 4

    Jakten på hittade skatter

    Hörndeployment, 12”x12”

    Placera ut 5 markörer jämt längs en diagonal linje över spelplanen (motsatta hörn mot deployment). Dessutom börjar varje spelare med 4 markörer jämt utspridda bland sitt gäng. Man plockar upp en markör genom att gå i kontakt med den. Figurens aktivering avslutas direkt. Vid dödsfall/offer placeras markörerna där figuren stod. Poäng räknas efter hur många man håller i slutet.

    3p - 3-6 markörer 6p 7-10 markörer 8p 11-13 markörer

    Tyck gärna till om scenariona

    1. Johan Hofverberg
    2. Elias Tjärnhage
  • Synd att man är i Åbo då :P

  • Hoppsan! Det är visst många som är i Åbo då så jag flyttar den till 3:e april istället. Hoppas det passar bättre.

  • Låter mycket bra för min del :)

  • edited 27 februari 2011 11:19

    Cenariona låter roliga och borde fungera bra

    1. Johan Hofverberg

    2. Elias Tjärnhage

    3. Fellman

  • jag e jätte taggad på malefaux nu när det har varit en paous för fancy räkna in mej

    1 Johan Hofverberg

    2 Elias Tjärnhage

    3 Fellman

    4 robin andersson :)

  • 1 Johan Hofverberg

    2 Elias Tjärnhage

    3 Fellman

    4 robin andersson :)

    5 Johan Hagner

  • en fråg får man köra med 2 lag eller ska det vara samma genom hela turneringen och om man bara får köra med ett får man då ändra listan inom t.ex guild

  • Härligt att det blir fler anmälda!

    Min tanke är att köra en fast lista hela turneringen. Men vad säger ni? Det är inget som är satt i sten än och jag hör gärna andra åsikter.

  • ett förslag är att köra samma master men man får ändra resten av listan

  • Troligaste lättare att bara ha två färdiga lister man får välja mellan man kan typ ställa fram dem och sedan välja dålt

  • det låter bra vad tycker andra??

  • Ska jag välja kör jag hellre med en fast Master. Men det går ju att kombinera också, en fast master med två olika listor, två listor inom samma fraktion osv...

    Vad tycker fler? Hur kör ni helst i nuläget?

  • Två listor från samma fraktion tycker jag. Byte av masters är okey (så länge Nicodem inte används :P).

  • edited 17 mars 2011 17:58

    han används :P

    jag tycker två olika listor sen vilken fraktion som hellst

  • 1 Johan Hofverberg

    2 Elias Tjärnhage

    3 Fellman

    4 robin andersson :)

    5 Johan Hagner

    6 Benjamin Hyvönen

  • Det verkar ju finnas intresse av att köra med flera listor så det får bli två fasta listor inom samma fraktion.

  • ok låter bra

  • edited 21 mars 2011 09:17

    1 Johan Hofverberg

    2 Elias Tjärnhage

    3 Fellman

    4 robin andersson :)

    5 Johan Hagner

    6 Benjamin Hyvönen

    7 filip zingmark ska spöa bebbe ;)

  • edited 21 mars 2011 19:04

    Det låter bra^^. Ska man äntligen få se valhalla genom att bli slaktad i strid :) länk

  • edited 23 mars 2011 19:45

    1 Johan Hofverberg

    2 Elias Tjärnhage

    3 Fellman

    4 robin andersson :)

    5 Johan Hagner

    6 Benjamin Hyvönen

    7 filip zingmark ska spöa bebbe ;)

    8 Niclas Ledin

  • 1 Johan Hofverberg

    2 Elias Tjärnhage

    3 Fellman

    4 robin andersson :)

    5 Johan Hagner

    6 Benjamin Hyvönen

    7 filip zingmark ska spöa bebbe ;)

    8 Niclas Ledin

    9 Marcus Eriksson

  • bebbe den här gången blir det nicodem du får möta och då åker du på spö

  • Mindre än en vecka kvar och nog är det fler som är sugna?

  • Lite svårt att veta vilket spel du pratar om, om man inte har vetskap innan om vad denna turnering går i för spel så är det svårt att lista ut. Nu ser ja en del fantasy spelare som skrivit in sig, så det kanske rör sig om fantasy?

  • Meh står ju vilket spel i topicen Malifaux

  • Jim: Som Orith säger så är det Malifaux spelet heter. Som det står i rubriken och första posten. ;)

    Ett utmärkt litet spel för övrigt.

  • ah där ser man va man inte vet, sorry för en dum fråga =)

  • edited 29 mars 2011 09:10

    Som sagt ett väldigt bra litet spel har haft massor med roligt med det på senaste

Sign In or Register to comment.