Warmachine/Hordesturnering på FUSK 13/3

edited 2 februari 2011 19:34 in Turneringar / konvent

Tänkte bara slänga upp en förvarning för de som är sugna att det nog blir en 35p steamrollerturneing i warmachine/Hordes 13 Mars. Vi som ska till finland helgen efter tänkte värma upp lite och vi ser gärna så många deltagare som möjligt :).

Slänger upp mer info när det finns tillgängligt men boka in datumet redan nu.

«1

Kommentarer

  • edited 3 februari 2011 03:27

    Kan du inte ändra till 15poäng? Det är snällare mot min plånbok! :)

  • Tror inte en 15p turnering uppskattas av så många ;). Sälj ps3 och skaffa figurer? :P

  • Nice :-) Ska spöa er alla med min lilla pirat prinsessa.

  • hm ska man spela menoth lr trollbloods då? ^^ svåra val! vad vill folket möta? kan ju anpassa mig :)

  • ska se till att vara färdigmålad då^^

  • hittade precis finalisterna i en av tävlingarna och deras listor till templecon som gick av stapel förra veckan. Även hur top 16 var fördelande bland alla lag, intressant minst sagt =) trist för Mercs, Ret och minions som inte hade någon top placering alls.

    Top 16 finalists Khador 1 Cygnar 2 Cryx 4 Menoth 1 Mercs 0 Retribution 0

    Trolls 2 Legion 2 Skorne 2 Circle 2 Minions 0

    Top pair lists: Hexeris (+6) - Bronzeback (10) - Gladiator (8) - Razor Worm (4) - Marketh (3) Gatormen x5 (9) Nihilators x10 (8) Beast Handlers x4 (2) Tyrant Commander & Standard (3) Orin Midwinter (2) Takmaster (2) Thrullug (3) Agonizer (2)

    Vayl (+6) - Typhon (12) - Ravagore (10) - Seraph (8) - Shredder (2) Hex Hunters x10 + UA (11) Legionnaires x10 (6) Spawning Vessel (2) Annyssa Ryvaal (4) Shepherd (1)

    Vann gjorde Legion ^^

  • skulle du kunna lägga upp länken mån tro? :)

  • Här händer mycket ser jag... Tycker att mer info borde väl närma sig, är knappa 12 dagar kvar nu. :)

  • Snabbkopiering av regler vi tänkte köra:

    Rules Tournament rules will follow Steamroller 2011 rules with the following changes 35 points, two lists (with different warcasters), second ist is optional (not a change but a reminder) 4-round event Casual Time Limits Chess Clocks (59 mins per player per game)

    Vi börjar kl 10 och bör bli färdiga vid 19

  • Tja! Hur anmäler man sig till turneringen och när skall listorna vara inlämnade?

  • Listorna ska inte in i förväg. Anmälning sker genom att skriva här att man tänkt vara med.

  • Anmäl dig här med namn så vet vi att du vill vara med :) vi tar en anmälningsavgift på 50 kr så att vi kan fixa några priser.

  • edited 5 mars 2011 04:57

    OK, jag, Markus (Eliasson), vill vara med! När vill ni ha pengarna? Jag är nog på på FUSK på tisdag, funkar det om jag tar med dem då?

    Just det, finns det något krav på att saker och ting skall vara målade eller så?

  • Du kan betala på plats när det är dags eller i förväg, ditt eget val :)

    Inget krav på målat, däremot brukar vi dela ut någon bonus till de som målat i form av någon extra "victorypoint" eller liknande som gör att det är lite lättare att vinna/få en bra placering om du har målat din armé.

  • Så att man inte blir bortglömd: Jag ska vara med! Den här gången ska jag då ha en mer målad armé än sist.

  • edited 8 mars 2011 07:25

    här kommer alla listor som kommer att vara med i finland :) om ni är intresserade.

    Länk

    jävla cryx alltså :P

  • Haha! Alla cryx spelare har en Deathjack :P Dessutom är man den enda med att köra med Butchern. Känner mig riktigt taggad nu. :)

  • edited 9 mars 2011 11:28

    Ok lite mer info inför söndagen:

    Ta gärna med schackklockor om ni har möjlighet (iPhone/Android telefoner har fina appar ;) )

    Vi börjar vid 10, spelar 1 match (ca 10-12) sen tar vi matpaus till 13:30 då tredje matchen börjar och vi siktar på att vara färdiga 19:30 (Vi räknar 2h per match men det är möjligt att alla blir färdiga lite snabbare än så).

    Scenarion: overrun, revelation, process of elimination och killbox (Enligt steamroller 2011). Vinnaren bestäms av antal vunna matcher, och vid lika används Controlpoints. Målad+basad armé ger en extra controlpoint.

    Vi ser till så långt som möjligt (borde gå hela vägen...) att ingen får möta samma spelare flera gånger. Första matchen är lottad sen möter 1an 2an, 3an 4an osv.

    50kr anmälningsavgift.

  • hur många kan fixa shackklocka på sina mobiler? kan vara bra att veta så vi inte står där på söndag med en eller två för lite :P

  • Jag shackklocka på min mobil, erik borde också ha.

  • Jag har ingen schackklocka, men kommer ta med mig en timer "just in case", då den inte direkt är otymplig.

  • Ekan: Så du är alltså den enda Erik som spelar Warmachine? :P Jag menade Öhman.

  • edited 12 mars 2011 10:02

    Lite "not on topic", men jag hade faktiskt inte ens läst (eller åtminstone inte reflekterat över) ditt inlägg. Så mitt inlägg ovan är mest generellt yttrat, inte som svar på det du skrev. Snarare svarade jag på frågan om hur många som har tillgång till schack-klockor. Ber om ursäkt om det tolkades som så. :)

  • jag tar med mig en på ipoden^^

  • Tänkte ta tillfället att tacka arrangörerna för en riktigt rolig turnering med många jämna matcher! Och lycka till till er som ska till Finland och spela på turneringen där till helgen.

  • edited 14 mars 2011 08:47

    resultaten:
    1 Erik S
    2 Daniel
    3 Fredrik
    3 Markus E
    5 Johan
    6 Micke
    6 Marus
    8 Benjamin
    9 Erik Ö

  • edited 23 mars 2011 06:57

    nu har jag varit inne på banken och kollat taxiresor och dylikt.

    daniel 145 kr

    markus 85 kr

    fredrik 145 kr

    erik 200 kr

    johan 85 kr

    8420-2,974 142 048-4 swedbank skriv namn!!

  • Då följer jag väl Bebbes exempel: Benjamin, Erik, Marcus: 70 (gav Rickard 350, blir kanske 5kr mer än vad vi skulle ge var men kändes bättre att ge någon krona extra än åt andra hållet...) Daniel: 40

    Tror alla redan har mitt kontonummer sedan innan, annars får ni säga till eller ge mig kontanter på föreningen någon dag. Har betalat till dig nu iaf bebbe

    Fredrik får jag göra upp med sen :)

Sign In or Register to comment.