skogs alver 1500p (förhopningsvis arg lista)

edited 26 januari 2011 05:40 in Warhammer fantasy

woodelvs, tror man kan göra en riktigt arg lista... så länge jag inte möter flaming banneret.

lvl 4 spellweaver, life, power scroll bsb noble med hail of doomarrow.

14 gladeguards full comand och flaming banneret.

8 dryader

8dryader

örn

örn

5 treekins

5 treekins (ev en 6a och en 4a)

(ev med fancy regler)

skippa lvl 4a fife powerskroll och lägga in en lvl 3 beast med reroll på miscast tabellen (one use) skippa ena örnen. lägga in mer dryader/gladeguards

har inte codex här men det här är ca 1500p, + - ca 50 p. ställer mig bakom min skog med gladeguards , dryader framför med stubborn och treekins som köttar sönder fiendens infanteri. möter jag flaming klights är jag körd... men... det är woodelfs...

beast på magikern (lvl 3), jag kan ta life MEN med bara 3 magier så tar jag häldre beast pga sanolikheten att få dom spells jag vill ha på life inte är så stor, beast får jag aoutomatiskt +1 styrka +1 toughnes.

Kommentarer

  • ser helt lagomt arg ut faktiskt, och jag vet med mkt erfarenhet att life är ju grymmast till trädlistan.

    life är aldrig något jag vill möta ever :D

  • life är underbart till skogsalver,,, regrowth på trämannen eller treekins och +4 toughness på dryader. spamma dwelers på fiendens dödsstjärnor.

    men life har också dåliga spells, med bara en lvl 4a så kan u få riktigt dåliga magier. shield of thors , awakening of the wood, throne of wines och dwelers är ingen bra kombo...

  • Ursäkta, men ett eldbanér på skogsalver? Bakgrundsgudarna skriker och vrider sig...

  • Ursäkta men varför då? De har ju redan flamingvapen i arméboken och fluffet nämner också användandet av eld.

    Tycker listan ser hård ut! Lite tråkig, men jag tror stora enheter treekins är det bästa sättet att få WE någorlunda fungerande i 8th ed. Ett tips - släng in Dragonhelm på BSBn! Om du misstänker/vet att någon enhet har flaminbanneret är det perfekt att skicka in BSBn och låsa den enheten så att Treekins slipper elden.

  • Pontus vill bara ha Flaming för han fruktar att min trollarme dycker upp ;)

  • barrskog: det ska jag göra,,,

    wille...den spöar jag ändå. tänk på matchen när din orc lord dog runda 2 (tack till min bsbs pilbåge), din bsb (i troll blocket) runda 3, ditt trollblock senare i din runda 3. ditt orcblork flydde från 8 glade guard SCOUTS i panik och ditt gobblinblock flydde i panik AV DINA EGNA FANATICS...

    say no more ...

  • den här listan är faktiskt riktigt hård så läng man inte har en 12 knights med flaming eller liknande har spelat en del mot denna lista och att WE skulle vara sämst i denna edition är helt efterblivet dom är hårdare nu vilket är kul för dom eftersom att dom inte var så asm i föra ed. :)

Sign In or Register to comment.