Hjälp med cryx lista.

edited 5 januari 2011 19:53 in Figurspel

Jag har lirat ett gäng 25pts matcher med mina cryx och det har gått helt okej. Jag ska nu uppgradera till 35pts så att jag kan lira turnering i maj. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska ha i listan.

Listan så som den ser ut nu.

pDeneghra

Skarlock thrall 2pts 2x Pistol wraith 2x3pts scrap thralls 1pts

10 Satyx raiders + UA 10pts 6 bane thralls 5pts

Death jack 12pts Death ripper 4pts

Det jag är mest orolig för är att jag bara har en riktig archnode. Visst kan deathjacken kasta spells med necromancy men då offrar jag focus som borde gå till bostade attacker.

Kommentarer

  • Tror nog du vill ha 2 archnodes. Har Deneghra bara 4 jack points? Min huvudräkning får det iaf till 39pts totalt, vad jag vet så har de flesta casters minst 5 jack points iaf? Om det stämmer att du har 1p över så kan du nog byta en pistol wraith mot en archnode.

    Får ge din lista en match imorgon så ska jag nog ha lite fler kommentarer.

  • edited 6 januari 2011 06:59

    Min huvudräkning får det iaf till 39pts totalt...

    Det blir totalt 40pts, trodde du skulle bli ingenjör :P

    Med bara en archnode så kan det bli jobbigt, tror dessutom du kan få det jobbigt mot en armé med mycket skytte särskilt om den innehåller mycket blasts. Deathjacken använder den focus den fått allokerad till sig för att kasta magi. Kolla hur det funkar med extra fokusen den får, är den allokerad får du enbart allokera en till fokus på den. Nu har jag inte exakt koll på reglerna för Satyxis Raiders + UA men jag skulle nog gjort följande:

    Minska enheten med Raiders till minimum (men behåll UA) och ta bort scrap thrallsen och släng in en till Death Ripper.

  • Missade att räkna in scrap thrallsen, lite stressad på morgonen ;).

  • Det ni säger om archnode bekräftar bara mina misstankar. Att minska ner dom till minimum känns tråkigt då dom dör som smör om någon börjar skjuta på dom. Deras UA blir ju dessutom bara mer poängvärt på en stor enhet. Det fick åka en pistolwraith istället.

    Här kommer lista två. Jag ska testa eDenny en gång. Jag tror eDenny är kraftigare under feat rundan än pDenny men jag misstänker att pDenny är bättre över lag. Allt bör ju testas en gång som man brukar säga.

    eDeneghra +6 Nightwretch 4 Nightwretch 4 Deathjack 12 Skarlock thrall 2 Bane thralls 5 Satyxis raiders + ua 10 Pistol wraith 3 3 scrap thralls 1

    Nu du prins termos skal du få stryk :-)

  • Nu du prins termos skal du få stryk :-)

    ... och stryk fick han! eDeneghra är precis så kul att spela mot som jag antog, dvs. inte alls :P

  • Edenny är lite av en autowin button i scenarion om du får börja, spring fram med henne runda 1, då måste motståndaren springa fram med allt sitt i sin runda ett för att komma nära objektivet/n kanske lyckas man få in något i dem om man har någon enhet med AD men då står man väldigt utlämnad.

    Din runda 2 du går/chargar upp featar in hela hans arme som nu måste så still, dödar det lilla man lyckas få in i objektivet och så vips har du 1poäng eller 2 beroende på scenario i hans andra tur för han kan inte gå med sin arme och sen är det din runda 3 och du vann för du står redan i objektivet :P

    Detta funkar också om du inte vinner starting roll men då måste du i stort sett feata i din runda 1 ^^

  • Det var precis det som hände :P

  • pDenny fick smaka siege igår ;). Började fundera och tror att jag totalt tappade en modell, som då var Reainholdt som kostar 1p under matchen. Kan ha missat något? Märkte även att jag spelade 2p kort i slutet av matchen, glömde mina stormsmiths ^^

    Inte Dennys favorit matchup och att Arcnodesen stod utanför dennys kontrollarea med nästan enbart spell imuna trupper nära sig för det mesta kan ha hjälpt lite ;)

  • Prins termos: Jag dödade ju faktist din warcaster båda matcherna :-P

    Rorin: Nästa gång kommer jag ihåg mina regler, då du :-P

Sign In or Register to comment.