A Bad day in Malifaux

Umeås första Malifux turnering.

28 december 25ss.

Tid 0945- 1800 tre matcher lunch 12

På FUSK

Man tar EN lista under hela dagen. Slumpade scenarion ur den förlängda lista i Rising power och till varje match väljer man TVÅ scheme ur samma bok.

scenarios och schems fins på följade sida att ladda ner jag kommer försöka skriva ut dom till turneringen

  1. ni kommer kriga om mellanskilnaden i poeng så en 4-2 är betre för dig en en 8-8

  2. målat kommer poeng mesigt motsvara 5 turneringspoeng

  3. LÄS!!! senariorna och scheme om ni hinner hadde en Ahhha upplevelse idag när jag satt och pratade om dom på fusk

  4. kommer tillåta två fall av prox under första matchen och det är

    Eilias Ramos Och Marcus Exicutiner (eftersom jag var dum nog att sätt turneringen på samma dag som Golden Goblin. Få springa och hemta dom under lunchen)

  5. Lista och counters medtages

Frågor och intresseanmälan tas här

Bilder:

Bebbe.

Deltagare1.

Deltagare2.

Filip doin hes thang!.

Elias Arcanister.

Bebbes Viktorias on the march.

Alla tänker så det kankar.

Robins ruttna gäng.

Perditas posar.

Neverborn i krokarna.

Erik begrundar situationen.

Charge!.

Lömsk ronin.

Flygfä på taket.

Manekin showdown.

Eller hide out.

Viktoria vs Ki-Rai.

Kongalinande senshins.

Cryp bashing.

Master and Padawan.

Markus granskar pappersarbetet.

Taavo ser till så att det går rätt till.

Kommer paraplyet att hjälpa?.

Troligen inte.

Herren på teppan.

Slurids in da house.

Nån form av tagen med knut.

Damerna tuffar på.

Viktoria sneglar runt hörnet.

Ser Sämre ut.

Full odöd häst i terrängen.

En av modelerna har skaffat en osynlighets mantel.

Jiddra inte med steamborgen.

Full fart.

Hofverberg perdita med crew.

Bebbes Viktoria med crew.

Elias Ramos med crew.

Erik Ö's Pandora med crew.

Erik I's Zorida med crew.

Bilderna tagna av Fällman och upplagda av Wille.

«1

Kommentarer

  • edited 29 december 2010 10:28
    1. Bebbe 51p (Victorias)

    2. Johan Hagner 40p (Kirai)

    3. Johan Hofverberg 37p (Ortega)

    4. Filip 31p (Colett)

    5. Marcus 30p (lady justice)

    6. Erik 30p (Pandora)

    7. Elias 26p (Ramos)

    8. Robin 24p (Nicodemus)

    9. Albert 22p (Ortega)

    10. Erik I 15p (Zoraida)

  • Jag är också på! :) //Johan H

  • Hur lång är matchtiden? :p Känns som att man skulle kunna klämma in en match till om man spelar till sextiden^^ Jag förstår om det är så att ni lägger på lite extra tid för att det är första gången det spelas en malifauxturnering.

    det här kan vara första gången det anordnas en malifauxturnering i sverige då jag inte har sett på interweb att det har spelats någonting i sverige tidigare. tyckte att jag läste att den första turneringen som hölls i england så deltog det åtta pers. men kan dock vara helt ute och cykla :p

    men det deltagarantalet tycker jag att vi slår umeå!! Får jag höra ett hell yeah!!

  • just nu är den ordentligt till tagen för att folk vill ha ca 2h per mat om vi ser att det inte behövs drar vi ner matchtiden och blir klar tidigare häldre en att läga in en till match eftersom vi då skulle bhöva läga till en midagsrast oxå

  • visst får man flippa om reconitor??

  • Med långa listan av scenarios så borde odsen för att ni får det scenariot va en risk ni kan leva med.

    har även uppdaterat första posten med en länk där man kan hitta scenariona och korten om man inte har boken nära till hands

  • Utmärkt med länken där. Har bara första boken och där finns det inte så många scenarion.

    Vilka crews tänker folk spela med? Jag tänker ta med familjen Ortega.

  • Jag ska spela med Kirai och hennes spöken.

  • edited 16 december 2010 18:59

    Blir SnöHexan Raspotina för mig då von Shill inte hinner komma inna turneringen.

    Ps Funderar på att spela med två schemes i stellet för en per match frågan är bara om man ska i så fall ska öka värdet av målar poeng?

    Förslag motages gäran

  • edited 16 december 2010 20:06

    jag tror att ett scheme är lagomt till en första turnering. kan bli mycket att hålla reda på annars :p

  • Blir att köra med Lady Justice för mig, jag föreslår 3 matcher och en scheme för övrigt.

  • kommer med mina viktorias^^

  • På med foliehatten, pandora är på ingång.

  • Om jag kan vara med så blir det Ramos för mig.

  • Kul att det dök upp fler bara några få kvar att sparka på ^^

    ps det blir två scheme har uppdaterat översta posten. Ska skriva utt scheme korten och klistra upp på föreningen under turneringen

    förslag på hur mycket målat ska va värt nu när en match kan ge up till 8p motages gärna

  • kommer med ett färdigt bord^^

  • Najs! Jag tänker ta med mig lite terräng.

  • Om jag hinner få min The Dreamer, och om marcus kan lära mig spela spelet på måndag, så kan jag vara med :)

  • Se bara till att marcus eller någon anna hinner lära dig så kan du låna min arme för att spela

  • edited 26 december 2010 07:35

    Erik Isaksson anmäler sig med saggy bags ( zoraida) i högsta hugg.

  • woho! tvåsiffrigt deltagarantal :)

  • edited 27 december 2010 11:05

    Yepp kommer bli skitkul! Bara nåra notiser inför spel

    1. ni kommer kriga om mellanskilnaden i poeng så en 4-2 är betre för dig en en 8-8

    2. målat kommer poeng mesigt motsvara 5 turneringspoeng

    3. LÄS!!! senariorna och scheme om ni hinner hadde en Ahhha upplevelse idag när jag satt och pratade om dom på fusk

    4. kommer tillåta två fall av prox under första matchen och det är

      Eilias Ramos Och Marcus Exicutiner (eftersom jag var dum nog att sätt turneringen på samma dag som Golden Goblin. Få springa och hemta dom under lunchen)

    5. Ha Roligt För HÄLVETE!!! =)

    Frågor???

  • Förstår inte riktigt poängen med poängen :p? är 4-2 värd 2 poäng? jag tycker att man ska köra på att man skrapar ihop vp under hela turneringen.

    Det är alltid kul att få med sig lite poäng från varje match även fast man förlorar. Ska man bli belönad med inga poäng alls ifall man förlorar med 7-8? Då är det ju betydligt roligare att få med sig dom poängen till senare.

  • edited 27 december 2010 04:20

    Det Fellman menar är att man efter varje match kollar mellanskillnaden och lägger till det på 8.

    Ex: Benjii vs Erik, matchen slutar 6-2 till Benjii dvs. 4 poängs skillnad, det innebär att benjii får 12 och erik får 4 poäng till turneringen. Det var i alla fall idén när jag snackade med han igår. Bra eller anus?

    Btw, riktigt kul att alla kör med olika masters! :)

  • edited 27 december 2010 05:07

    Yepp det är somprins termos säger jag var bara otydlig. vinner du med 6-2 får du 12 och stakars erik 4 tanken är att det ska få folk att försöka neglera andras cenarion och schems sabbotera för andra är ju altid kul

  • aah. Då tror jag att jag förstår ^^ inte lätt att va dålig..

Sign In or Register to comment.