Golden Goblin målartävling

dea
edited 30 november 2010 06:31 in Figurmålning etc

Golden Goblin målartävling

Inlämning mellan 6:e och 19:e december på Fantasia

Vinnaren plockas ut 28:e december

Fyra kategorier:

  1. 40K (allt SF)
  2. Fantasy
  3. Diorama/Konvertering
  4. Youngblood (under 15 år)
«1

Kommentarer

  • Kan man skicka in bidrag med posten? När måste bidragen hämtas igen?

  • Är priserna bestämda? :)

  • Man kan absolut skicka sina bidrag (hämtning kan vi lösa när det passar)

    Priser är inte spikade och avgörs lite av mängden deltagare (ju fler desto bättre). Men ära är det alltid (nästan som Golden Daemon:-)

  • De gamla bild-trådarna funkar inte längre!

    Ingår diplom i priserna?

  • @hemlighållaren: Tänkte du på bloggarna jag gjorde?

    Dom finns här:

    http://goldengoblin06.blogspot.com/

    http://goldengoblin08.blogspot.com/

    http://goldengoblin09.blogspot.com/

    07:an publicerades som artikel här, men den är nog borta.

  • nästan satt man skäms :0

  • Kommer lika eminenta bilder tas av årets tävlingsbidrag som tidigare? =)

  • Om nån ber snällt så kan jag ta bilder på alla bidrag och ge till nån.

    Jag kommer dock inte orka göra snygga bakgrunder som sven gör. (Inte för att jag inte kan.)

  • Skulle någon kunna lägga upp resultatet nu när tävlingen är avgjord? :)

    Jag vart nyfiken på att veta hur det gick.

  • edited 29 december 2010 17:33

    det här är som jag minns dom. jag kan ha helt fell men det kanske kan svara på några frågor (eller skapa fler)

    40k 1:a filip (säker)

    mins ej 2:an tror det var T3

    fantasy 1:a mins inte, marcus tror jag? malifoue figur med stora klor

    2:a pontus (säker) (tycker att det var den lätt snygaste, smiskade även golden demon vinarna med råge)

    open 1:a stora stompan (tror att de var tommy som bygde den)

    2:a filminspelning (ej säker)

    youngblod vann elias med en malifaou modell

    somsagt jag är inte säker, resultaten borde snart komma upp på fantasias hemsida eller här (isåfall typ från dea)

  • dea
    edited 30 december 2010 09:31

    Resultaten från Golden Goblin, bidragen finns att kolla in på Fantasia

    Golden Goblin 2010

    Fantasias årliga målartävling

    Pristagare i årets målartävling blev:

    40K:

    1:a Filip Zingmark

    2:a Anders Vidmark

    Fantasy

    1:a Markus Eriksson

    2:a Pontus Boström

    Youngblood

    1:a Elias Tjärnhage

    2:a Simon Ivarsson

    Konvertering

    1:a Tommy Marklund

  • Jag tycker det var lite lite placeringar. Jag menar, det fanns massa bidrag och inga 3'e platser.

    Konvertering hade inte ens en andra plats! Skandal. Näe, jag tycker bestämt att ni skulle haft fler vinnare, även om det bara är en klapp på axeln.

  • blir det någon som tar bilder i år?

  • mjo jag tar foton nu i veckan

  • Fan vad nice! Skulle du kunna fota mina tävlingsbidrag också?

  • Jag tycker du ska fota alla bidrag, sen ska du göra sånt där photoshop bakgrunder på dom som vann.

  • Vad är det för photoshop-bakgrunder du menar?

  • edited 3 januari 2011 08:26

    Klomster tror att jag gör photoshopbakgrunder, men det gör jag inte, jag använder en utskriven bakgrund som jag fotar mot.

    Jag fotar de jag hinner med. :)

  • Tror du skulle kunna ha figurfotostudio här i Umeå Sven. Typ med fotografering på Fantasia, 10-20 kr figuren, en till två gånger i halvåret. ;) Känns som att underlag finns.

    ... och nu tänker väl Dea och Wille på om det vore lönsamt att fixa en "fotostudio" själv i butik... ;)

    Förresten, vore inte en Golden Goblin till sommaren som en kul grej. Fast för att göra den annorlunda väljer man ett specifikt tema istället. T ex "Heroes and Villians", Monstermania, höst/vinter/vår/sommar, "gångna tider" eller vad man kan tänkas. Bara temat kan användas på både fantasy och Sci-fi modeller.

  • Jaså? Du använder inte photoshop... Där ser man :P

    Hemlighållaren, jag förutsatte att den tonade bakgrunden på de bilder jag sett sven fota förut har varit i photoshop.

    Och idén med fotning är nog bra, dock skulle jag inte ta användning av den eftersom jag har en bra kamera och bra ljus för mina modeller, så jag kan ta snygga bilder själv.

    Annars så kan jag ta bilderna för en 20 styck, verkar lönsamt :P

  • Apropå bakgrunder, så skulle jag själv behöva en. Har fått riktigt bra belysning hemma nu. Både jag och sambon har vars en lampa med förstoringsglas och ringljusrör som ger riktigt bra ljus på detaljfoton... och en bra kamera med supermakro och ett bordsstativ finns.

    ... och jo, jag känner till lösningen med att skriva ut själv, men jag har inte färgskrivare, utan kör med vanlig laser (eftersom det i stort sett bara är text som skrivs ut i hemmet).

  • Jag kanske kan hålla i nån workshop så att folk kan lära sig själva istället? Att man tar med sig sin kamera också kan vi diskutera hur personer individuellt kan få bättre bilder. Det behövs ju inte direkt någon fantastisk kamera för att ta bra figurbilder. Den jag använt tills nu är en gammal men bra Sony kompaktkamera. Om det fortfarande efter det finns behov så kanske jag ska överväga att göra fotosessioner

  • Det skulle vara väldigt generöst av dig att visa hur man gör för att göra det bra :)

  • Väntar på en update av denna

  • Bilder kommer på torsdag eller fredag kväll efter jag är klar med två deadlines. Har fotograferat ungefär 3/4 av figurerna, tänkte försöka hinna med resten också, så hämta inte ut figurerna innan dess.

  • Du är the man Sven!

  • edited 21 januari 2011 11:25

    Vinnare finns nu här

    Vilka var Youngblood dock? Kommer inte ihåg. Kommer uppdatera med resten av deltagarna (som fanns kvar när jag fotade) och förhoppningsvis youngblood vinnarna på söndag! :)

  • Vafan. Hur kan det bältespännet komma tvåa? :D

Sign In or Register to comment.