Big-Mek Seijsings' Workshop.

edited 25 december 2007 18:29 in Figurmålning etc
Tja alla orkspelare, nu när nya orkerna har kommit så måste vi ju starta en tråd som enbart handlar om orkkonverteringar.

Jag har limmat ihop min trukk. Gjorde några förändringar på den. Tog bort hjulupphängningen på den så att den blev lägre, använde bara två par hjul, kapade den just innan motorn så det blev kortare.
Sen så bytte jag ut Bigshoota-delarna mot en plastork, som står med ett raketgevär (byggde det av en slugga och raketerna till lootas) i ena handen. sen so satte jag störtbågarna som en ram längst fram, kortade ner dom så att dom inte skulle sticka ut så mycket. Tog även bort boardin-planks och satte metall galler där dom ska sitta.
I slutändan så blev den väldigt olik orginaltrukken.

I övrigt så har jag konverterat en burnaboy som håller burnan riktad uppåt (typ vilad på axeln) och bränsledunken i vänsterhanden.

Ifall du har gjortnågra häftiga konverteringar eller vill ha smakråd av andra orkspelare så kan du ju skriva här. Eller kanske lägga upp bilder.

Kommentarer

  • Oy! Varför postar inte du lite bilder?
  • Har du lagt till kustom squig-skin seats och guldplaterade fälgar med diamanter och tänder på?

    Låter vettigt det du har hjort, lägg bilder om du har några.

  • Tyvär så har jag inga bilder, ska kankse försöka fixa det.
  • Det låter bra, men jag tror att du har missat att när man bygger orks så TAR MAN INTE BORT utan man LÄGGER TILL. MER prylar tack! Hahaha! ;)

    Skulle hemskt gärna se bilder, det lät jävligt coolt med en strippad trukk och inspiration för att göra om trukkitet skadar inte. Alla bilar i armén kan ju inte vara likadana heller.
  • Synd att det inte dykt upp några direkt bidrag än, nästan så man skulle konvertera nått orkfordon och lägga upp för att få fart på folk. :)
  • Jo det låter som en bra idé. Jag har tagit bilder på trukken nu så förhoppningsvis kan jag lägga upp dom snart.
    Jag har börjat bygga på en battle wagon. Ska ha land raiderns sidor som grund sen så får vi se hur det blir.
Sign In or Register to comment.