Gnoblars gnoblars gnoblars....

edited 25 november 2010 11:53 in Warhammer fantasy

Ok, jag satt och funderade på att börja med en ny arme in fantasy. (Även om jag egentligen borde göra klart 40k armén. :P) Nu så har jag funderat på VC med Mantic figurerna, Ogres eller...Gnoblar hordes.

De som inte vet så är det helt enkelt en lista med bara gnoblars, och möjligtvis lite ogres, minst 3-400 modeller. Lista är pseudo-officiell då hela listan var med i ett par white dwarfs (före min tid, så jag har bara sett den online).

Det som är frågan är: Skulle du spela mot den? Hur stor chans tror du att man har att få ha med den i en turnering? (typ 0?) Hur noga tycker du att den borde målas? :P

Kommentarer

  • Jag har faktiskt spelat den!

    Den är helt ok, och väldigt rolig att spela. Luck gnoblars kan vara lite väl bra egentligen. Men de kan fortfarande inte skada något så jag vet inte. De är lite konstiga med re-rolla vilken tärning som helst som berör dem.

    Den kommer att ha noll chans att få spela på turnerningar med, men kan vara ett kul projekt. Satsa på någon snabb wash-metod för att få ett ok resultat på kort tid.

    Men de har väl inga ogres alls?

    Har inte funderat på hur de har påverkats av 8e, men hordandet borde gynna dem, och bsb reroll på panic är ju viktigt för en max ld 7 arme....

    Kör hårt!

  • Ja, sido projekt på 100op blir det nog oavsett, ska se hur mycket jag kan få ur ett set. De kan i alla fall ta Yhetees (nästan ogres), men jag tror inte det blir någon favorit.

    Jag var 99.999% säker på att alla turneringar kommer att säga nej, men 0,001% chans är ändå en chans, och jag är inte för blyg för inte fråga. :P

  • edited 25 november 2010 17:06

    Fan, kom någon med en helt målad (och gärna lite koverterad) gnoblararmé skulle jag gärna spela mot den! Tror det blir blankt nej på alla turneringar dock (från arrangören). Problemet med ogre-armén är ju att det krävs en bull enhet för varje gnoblar-enhet.

    Går det inte att bygga något liknande med goblin eller skaven regler?

    Går ju att bygga vilken toklista som helst om man nu ändå ska spexa till det med gnoblars

    15 pts characters Gnoblar honcho

    625 pts core Clanrats Gnoblar wood-bellies

    1860 pts slaves med slings Gnoblars

  • edited 26 november 2010 03:09

    Köra med skaven skulle nog gå hur bra som helst....BAH, nu måste jag köpa gnoblars fast jag inte byter arme! :P

    Jag tror jag ska börja lite lätt med ogres också, battalion, bull set, gnoblars gnoblars och scraplaunchers.

Sign In or Register to comment.