Malifaux Spel Tråd

edited 24 november 2010 10:31 in Figurspel

För att det behövs

Raspotina 25p Vs Filips Show Girls Torsdag

är ledig så jag skulle nog hinna med en match till under dagen

Ps Kommer inom kort läggas up info om en malifaux 25p turnerin i mellandagaran

«13

Kommentarer

  • Är 25p vad som brukar spelas här i staden? Är ruggigt sugen på att testa spelet. :)

  • vi brukar spela mellan 25-35 poäng. Men det brukar oftast bli 25 då det är ungefär så mycket poäng som kommer i startlådorna^^

  • Attans, då köpte jag fel startlåda då. Som'er Teeth innehåller enligt korten endast 16p.

  • Då får du skynda till fantasia och köpa dig en warpig eller liknande så är du hemma :) Har själv varit sugen på att spela en gris arme'e med som'er teeth jones i spetsen. Goblinerna är sjukt coola!! :)

  • Inte att förglömma är ju att som-er teeth jones startar med 0 soulstones och troligen vill ha närmare 8 för att dö i förtid.

  • Någon här som vill lira ? Jag är på både 25ss och 35ss.

  • Med lite griskultingar blev det prick 25 poäng. Vore kul att testa något nästa vecka.

  • Kan Söndag efter 1300 Torsdag Fredag ja typ när som hälst

    har innget i mot att förklara regler samtidigt

  • Har nu målat klart min Zoraida box och som det ser ut så har jag tid över på söndag att kanske pipa ner på stan för nå lir.

    så Fellman skulle du vara där efter 13.00? för jag skulle behövt någon genomgång med regler också. ^^

  • 1300 passar bra för mig

  • Jag tänkte vara på föreningen torsdag eftermiddag om någon skulle vara sugen att möta mig (och lära ut lite).

  • Sitter och läser min regelbok just nu länge sen jag varit så peppad på ett spel som detta. Dea stocka upp på figurer jag kommer och besöker dig den 10/12 då ska här handlas =P

  • Finns det någonstans man kan få lite bättre bilder på figurerna? Den officiella hemsidan var ju knasigt svårnavigerad...

  • Det finns en katalog på fantasia med väldigt bra bilder, det var den som fick mig peppad. Dessutom ser katalogen ut som en gammaldags leksakskatalog (vilket bara är plus för min del).

  • Jehenna.

    jag kommer att vara på föreningen efter 18:30 ifall du vill spela :)

  • Tyvärr, har redan varit där och fått stryk mot Fellman. :) Grunderna i spelet var ju rätt enkla, nu gäller det bara att lära mig mitt eget lag...

  • Oh vad jag längtar till nästa helg Jag ska köpa mig 2 crews och hoppas att jag kan lura någon här uppe i midvinternattens rike att börja spela med mig.

  • Förutom mitt djupt rotade hat mot metallfigurer är jag grymt intresserad ;0)

  • Är intreserad att spela söndag 1330 har inget i mot att förklara regler

  • varför inte 1337....

  • Jag spelar gärna på söndag, kan dock ej reglerna samt saknar en kortlek men är sugen på att lära mig.

  • kommer vara på föreningen efter 18:00 ifall någon vill spela på söndag :)

  • kan spela 1330 eller 1337 =) har även extrakortlek och inget i mot att förklara reger

  • Med A Bad day in Malifaux i åtanke så fortsätter jag väll min söndagstrardition.

    Om någon vill testa på malifaux så är jag villig 1337 söndag har kortlek att låna och reglerböker finns.

    Om man är sugen på att testa någon annnan dag kontakta mig så fixar vi ett datum kan troligast dagtid under kommande vecka.

  • Hej komemr lira en match mot robin Torsdag kväll om någon är sugen på att tästa på spelet då så är det bara att höra av sig

  • Någon som är intresserad av att spela? Har 25 poäng färdigbyggt.

  • edited 3 november 2013 21:16

    Torsdag kväll är jag på eventuelt onsdag efter 2000

    Jag kan ta med mig datorn om du behöver beta reglerna

  • Onsdag kväll passar bäst för mig. Vi kan säga klockan 21 eller 20:30 om det passar dig bättre. Har betareglerna utskrivna. Till 35 poäng böhever jag dock reglerna för Teddy men de finn i grundboken.

Sign In or Register to comment.