Blood Axe ork

edited 24 december 2007 19:31 in Figurmålning etc

I och med Orkreleasen blev jag lite taggad på Kommandos och, ja, orker överhuvudtaget. Den vänlige Bagar-Tommy som nyligen inhandlat Spearheadlådan gav mig delar till att sätta ihop en boy. Jag gjorde det med glädje och kittade honom med passande utrustning. I slutändan bestämde jag mig för att det skulle vara en 'Ard boy.

Så, jag kom hem och det första jag gjorde var att kasta mig över målarbordet och började koka ihop ett färgschema, ja, det gick väl inte som planerat utan slutade med att jag körde de färger som passade för tillfället. Det blev i alla fall väldigt Blood Axe liknande, så jag antar att man kan kalla honom en Blood Axe med en nypa MördarAnders. Orkhud var roligare att måla än vad jag hade trott och jag fick till en skön stil på alg/svamp/läderhuden. Jag måste dock nämna att huden ser mer dramatisk och bättre ut i verkligheten. När jag tog fotografierna så var det inte det bästa ljuset, jag hade inte den bästa kameran och det var inte den bäste fotografen som tog kortet. Nåväl, vi ska inte kritisera mina badass-photo-skills. Ta en titt i min bildhink och säg vad ni tycker! Detta kan mycket väl vara början på en WAAAGH! MördarAnders.

Ork front(<lite suddig) Ork face Ork back

Ja, kom med tips, synpunkter, råd och så vidare, jag är öppen för förslag då det gäller det mesta! Jag ser att jag har slarvat lite(ARGH, DÅLIGA PENSLAR!) på höger pekfinger och stikkbombens fäste men annars så kommer detta att vara boystandarden i den eventuella armén. Om någonting är oklart så kan vi disskutera det i tråden! Tack på förhand!

Kommentarer

  • Lite mörk hud för en normalstor ork... tror jag. Ser lite ut som en nob.

  • Grrrr, the orks are back.

    Ser fin ut, fattas bara 19 till och en boss.

  • Ser bra ut på nära håll men blir dom inte lite mörka på håll.
    Coolt med ökencammo på orker.
  • Jag har inte upplevt att huden blir för mörk på långt avstånd, det beror bara på vilket ljus man tittar på den i. Blixten speglade inte den relativt matta huden riktigt.

    @ Puddy: Han är ju en awesome 'Ard boy, han måste ju vara mörk och hård, eller hur? :P

  • Jag måste säga att du fick till hyn riktigt bra, skönt att se någon annan färg än goblin green på orker. Har aldrig gillat den färgen. I övrigt tycker jag att du lyckades fånga en ganska skön känsla i orken i och med att den inte hade knall röda/gula/blå färger på sig, vilket gör att den ser mer verklig ut. Har aldrig heller gillat orker som ser ut att ha sprungit igenom ett vattenfall med röd/blå/gul målarfärg. Fortsätt på samma sätt så blir det nog en ruggigt skön armé.

  • Jag tycker den är skitsnygg :) Kanske göra om ögonen (pupiller), annars är den grym!

  • Ser riktigt nice ut, kör på den
  • edited 25 december 2007 13:10

    Riktigt najs, har en bunt orker liggande i min bitz box om du vill ha några fler.

  • Jag tycker färgen är mycket bättre än godis-orkerna som alla andra målar - ignorera kommentarerna om att den är för mörk! =) (för övrigt ska nobz och bosses vara nästintill svarta) :P sen ang. pupiller så tycker jag ocks ser alldeles för snälla ut med pupiller, såvidare inte man gör dom bra - så det är upp till dig om du vill satsa på det.

    Mvh Pilen

  • Häpnadsväckande! Otroligt! Daime vad jag vill göra en egen Ork-armé i den stilen! Tokbra helt enkelt!

  • edited 27 december 2007 15:15

    Jag måste tacka för all beröm, det verkar som om huden gick hem :D. Jag tror inte på att måla pupiller, det ser som ut som Wazz sa: "alldeles för snälla". Jag kommer ha den här orkarmén som sidoprojekt om min Tau Apocalypse armé. Om det finns folk som vill donera orker i umeå så får de gärna skriva i tråden :P. Som ork måste man väl loota allt som går att loota, inte sant? Så, det kommer att komma fler bilder i fortsättningen. Jag kanske startar en ny tråd och lägger upp bilder på mina tau.

    Än en gång, tack för era synpunkter och erkännandet av "fronten mot godisorker". På återseende!

  • Kommer nog att dumpa av lite av mina "gamla" orker så nått sånt kanske e för herrn att suga på?
    Sen så.. grymme nice.. gillar den "mörka huden"... skit the shame om det e fluffmässigt korrekt eller ej. I like it alot! :D
  • Har en riktigt gammal Zap-gun jag har tänkt lämpa av, får se om ni kan inkorporera
  • Ja, donationer är varmt och hjärtinnerligt välkomna. Jag behöver allt jag kan få! Trollapan, vi får ses någon tisdag framöver på FUSK, samma sak med dig DT.
  • Jag tycker den var skitsnygg.

    Och angående kritiken mot huden; varför skulle inte det här kunna vara boyzens hud med Nobz som ännu ett snäpp mörkare?
  • Inga problem med huden, den är något ljusare IRL. Så det är inga problem att göra den något mörkare för nobzen. Med dom lite ljusare khaki detaljerna borde det bli bra kontrast även på håll.

    Som sagt, riktigt snygg!

Sign In or Register to comment.