Hur man blir en bra warhammer-spelare

edited 13 oktober 2010 17:36 in Warhammer fantasy

Hittade en väldigt intressant artikel om hur man analyserar sin spelstil m.m. och förbättrar sitt resultat. Det är skrivet av en gammal veteran som bl.a. har lite GT-segrar i bagaget. Det är skrivet i webmagazinet irresistible force 2004, men artikeln är skriven generellt och är lika relevant nu.

länk

Väldigt bra läsning!

Som han säger: Warhammer handlar inte bara om att vinna, men ingen vill förlora hela tiden

Kommentarer

  • En väldigt bra artikel och jag håller med om praktiskt taget allt som står där.

    Framförallt så tycker jag att Deployment samt målet med matchen (vinna stort, vinna litet, drawa, eller förlora lite) är de två viktigaste punkterna, och de är väldigt beroende av varandra.

    När du är på en turnering och ser armén / spelaren du ska möta så bör du allra först göra bedömningen om du kan vinna eller om du ska satsa på att inte förlora. Det påverkar sedan din spelstil i matchen och i högsta grad din deployment, då det är väldigt svårt att byta taktik efter man har deployat. Oftast räcker det med 70-75 VP för att placera sig väldigt högt i en turnering, så det viktigaste är att inte förlora stort.

  • Mm bra artikel.. jag tror en viss herr Ledin för smak för att vinna ;)

  • Haha, Jo nu jäklar!

    Njae, men jag har snarare börjat följa lite olika warhammer-bloggar :)

  • Intressant att jämföra spelet som låg bakom hans tabell med spelet som vi har nu, med 8e.

    Största skillnaden måste ju vara movement: hans planer på att gå runt en flank för en rear-charge i omgång 5-6... Det går lite snabbare nu

Sign In or Register to comment.