Efter Fantasia Fanatic 2010

2»

Kommentarer

  • @Dea: Kan man inte snacka med närliggande pizzerior och säga att mycket folk väntas under helgen och att de kommer att tjäna på att lägga ut så att möjlighet för förbeställning finns. Skulle de tjäna pengar på och vi som spelar skulle inte behöva stressa

  • @Witch hunter: Det beror ju på vad folk vill äta. Subway levererar ju till företag och är man ute i god tid så kan det säkert gå att beställa därifrån. Pizzerior går också bra att göra det från, men de måste ha beställningarna i GOD tid.

    Det som skulle möjliggöra en sådan lösning är att man antingen beställer mat i samband med anmälan, eller möjligen i samband med att man registrerar sig på morgonen.

    Tror att det hela hänger på att man måste skära ned på valmöjligheterna hos ett matställe, t ex endast 2-3 olika rätter att välja mellan och att de får beställningen dagen innan och en leveranstid 15 min innan föregående matchs slut. Allt betalas i förskott med anmälan eftersom det är en omöjlighet att stå och fixa med betalning på plats om alla ska leta växel osv.

  • Just ja.. en sak till, 40k relaterat då.

    Om och när man träffats,skakat hand och surrat lite skit. När man ska bestämma terrängtyper. Area terrain eller ej. Om man omöjligt kan komma överens om vad som gäller. What to do? Jag har VÄLDIGT svårt för att köra uteslutande area terrain vilket tyvärr många av dem jag möter gärna ville köra. Helt värdelöst FÖRRUTOM gällande ex. skogar då.

    Litet problem men fler av mig som kanske råkat ut för det hela?

    Återigen sjukt bra turnering folket.

  • @Trollapan: Nu då du säger det så var det många som villa ha Area Terräng på väldigt mycket... Jag antog det var en kulturkrock. Dock hade jag inga problem att "kämpa" igenom att ruiner & dylikt skulle vara just ruiner eller LOS terräng istället.

    Kanske beror på vilka listor som lagts fram? :)

  • Enklast är väl att arrangören har små lappar som läggs på varje terrängbit som indikerar om det är Area eller ej. Ett litet A på en utklippt papperslapp. (Går snabbt att skära ut med stållinjal och skalpell). Då är det lika för alla.

  • Area terrain eller inte borde väl vara enklast om arrangören bestämmer innan hur vissa bitar ska köras utifall att folk inte kan bestämma själva. Att lägga ut lappar innan verkar som ett jäkla jobb och knappast nödvändigt i de flesta matcher.

    Vissa spelare verkar väldigt förtjusta i area terrain, har inte märkt någon kulturkrock i sammanhanget. Själv kör jag helst area terrain i minsta möjliga mån, bara skogar och väldigt plottriga bitar.

  • Jag gillar alltid area terräng. Som regel kommer man ändå kunna ställa sina figurer så att man får skydd och det gör ingen större skillnad spelmässigt utöver att det tar längre tid att inte köra det som area terräng. Jag hann spela klart två strider av fem. Jag är inte så långsam spelare att jag har problem vanligtvis. Att använda enkla terräng regler som snabbar upp spelet gör att man kan fokusera på själva spelet istället för att vara tvungen att miniförflytta med samma resultat bara att det tar längre tid.

    Jag hade väldigt trevligt, tack till motståndare och arrangörer och önskar gärna en kvart till på varje match!

  • Egge vart får du sista a:et i fantasia fanatic ifrån skitfånigt att nämna jag vet men det har retat mig

  • Ha! Har totalt missat det. Tror jag alltid har tänkt på det som fanatica. Helt fel, givetvis men för mig är Fantasia fanatic alltid fanatica.

  • =P djävligt bra skrivet btw jag håller inte med om allt du skriver men gillar verkligen din blogg mycket tänkvärt om vårat lilla spel

Sign In or Register to comment.