20 bulls i en enhet?

edited 14 september 2010 08:28 in Warhammer fantasy
Som titeln säger så funderar jag på att trycka ihop 20 nakna bulls i en enhet.
6 killar i fronten så de räknas som horde och sedan en bsb i enheten :)
frågan är om detta är värt eller inte:S kanske blir som att lägga alla äggen i samma korg...
vad tror ni?
btw så landar bullsen på 735poäng men det blir en enhet med mkt punch.

Kommentarer

  • failade med kategori... moderator hjälp :P
  • edited 14 september 2010 12:03
    Har bulls specialregel som gör att de sipper vara 10 i bredd för att bli horde?
  • Monst Inf behöver bara vara 6 breda för horde.

    Guts and Glory is the way to go ;) Föredrar Iron Guts före bulls dock.
  • Du får hoppas att du inte möter någon Purple Sun. ;)
  • Jag har testat detta ett par gånger sedan 8th kom ut. Dock "bara" med 18 i enheten, eller rättare sagt 16 +2 karaktärer.

    En redig dödsstjärna blir det, men det är väldigt hit or miss. Antingen finns det 1-2 enheter som du kan komma åt och som är värt din tid, eller så är det slöseri med tid och resurser. Möter du monster (typ Carnosaur... har fortfarande mardrömmar) eller kavalleri så minskar användbarheten markant. Bäst är enheten förstås mot T3-infanteri. Jag tänker mig personligen att Bull-horden kompletteras bäst av en defensiv Tyrant (-2 på att träffa, Cathayan Long Sword, +1T) och BsB med valfri equipment. Tyranten tar hand om besvärliga karaktärer som annars petar in wounds på din BsB eller dina ogres. Jag gillar att köra en Slaughtermaster, så det kan bli att strunta i BsBn ibland, men jag är lite osäker på om det verkligen är värt det.

    Massiv overkill är väl tanken med denna enhet. Inte speciellt subtilt, väldigt ogrish således. Som sagt så är purple sun = autowin mot en armé som innehåller denna enhet, men det är den ju inte ensam om precis.
  • Tack för svaren! Tror att jag får prox provspela enheten innan jag köper de resterande bullsen... Har även funderat på att sätta en hunter på en arabyan carpet så han kan flyga, kan bli en kul grej med flygande bolt thrower:) Vad tror ni om det?

  • Du menar kul med en flygande bolt thrower som inte får skjuta när den rört sig? :) Utan något skydd blir han alldeles för sårbar för att vara effektiv.. cool? javisst!

  • Låter som en väldigt häftig idé som antagligen skulle kunna bli ett riktigt coolt konverteringsprojekt. Do it! =)

    ... men om det är effektivt har jag ingen aning om däremot ^^

    Kanske bra för att komma in på flanken med den för att få fler träffar antar jag?

  • Har testat lite med en flygande brucer för att jaga suportenheter lite för dyr men rolig då den ger lite rölighet som annars kan saknas i armen ps tog en Empire man eatern och bygde fyverkeri raketer på hans ryg

  • edited 18 september 2010 21:59

    The_Fellman: låter som en lustiger konvertering, den hade jag gärna kastat ett getöga på.

    Ang. topic så spelade jag just en 2vs2 match (4000pts per sida) där jag körde med ovan nämnda enhet, dock 15 med defensiv tyrant+BSB+Butcher. Den fungerade väl okej, men inte blev det någon storslam inte. Om man tänker i banorna av att "ta tillbaka sina poäng" så gjorde de inte det. Det handlar helt enkelt om att man måste få klockrena charge lanes HELA TIDEN. Det funkar liksom inte att få någon failed charge och spendera någon runda med att reforma, etc etc. Det skall vara 2 fina, saftiga enheter som man kan spendera spelet med att springa rakt fram emot och grinda ner i närstrid. I denna match fick jag ihjäl 2 tjugor med Gors (dvs bara svammel) och en goblin-hord ledd av Skarsnik. Det hjälper ju lite grand nu i 8th, när man kan redirecta ganska fritt, men en failed charge är fanimig inte roligt.

    Jag tänker mig att det också skulle kunna fungera att spamma bull-sexor med standards. Jag är ganska sugen på att testa en sådan build inom den närmsta framtiden, men då föreställer jag mig att man tar ganska rikliga mängder Bruisers och Butchers istället för Tyrant+Slaughtermaster+BsB-combon som jag annars brukar vurma för. Det kräver dock att man håller tungan rätt i mun och vågar vänta på de där combo-charges, och att man vågar ta flee som charge reaction för att invänta ett bättre läge. I dagens klimat så vette fan om jag törs det, så slumpmässigt som allting ändå är. Då känns det enklare att bara putta en gigantisk bull-hord framåt mot fienden och "play the numbers", as it where.

Sign In or Register to comment.