Klas Blood Bowl Blog

edited 13 september 2010 16:35 in Blood bowl
Tjenare, alla monsterdiggare!
Nu har jag bestämt mig för att blogga om Blood Bowl, eller Fantasy Football i allmänhet. http://fantasyfootballprojects.blogspot.com/

I bloggen kommer jag nu till en början att dokumentera skapandet av ett Alvlag baserat på modeller från Ral Partha. Jag tänkte börja nämna här när jag skriver nya inlägg och ser fram emot diskussioner kring det jag tar upp. Jag tänkte även bjuda på bilder här på Stridshammaren när jag börjar få saker målade, så att man inte behöver lämna sidan för att få tag i det gottaste!

(Nu funkar inte markdown men här har ni en länk till några av figurerna jag kommer att använda: Ral Partha Irregular Elves)

Kommentarer

  • OK! En första uppdatering med bilder! Jag har arbetat med färgscheman och har två testfigurer jag vill visa.
    image image

    Vad tycker ni funkar bäst, blå + silver eller vit + röd?
  • Ja, jag håller med. Metallic-färgen funkade inte så bra på den blåa. Jag borde nog ha använt washar istället.
    Å andra sidan gillar jag linjen på stövlarna på den blå, samt linjen på bältet. Jag kommer nog att använda dessa detaljer på det röda färgschemat. Jag måste också få in siffrorna någonstans...
  • OK, nytt inlägg! Nu har jag pladdrat lite om namn och kommit fram till vad de ska heta!
    image
  • Är dom sponsrade av nike :D
    Jag tyckte blå+silver var riktigt snyggt på dom
  • Jag tycker båda två funkar riktigt bra om det inte vore för att bröstplåten på den blå förstör modellen, skulle gärna se en bild på den med en likadan bröstplåt som den röda har.
    Sedan tycker jag att inte att namnet var skärskilt blood bowl klingande, men det kanske är för att jag har ett ganska smalt synsätt på hur ett blood bowl lagsnamn skall se ut.
  • Tanken var också att de inte har något land eller någon stad de kommer ifrån, varför det vanliga sättet att namnge lag inte skulle funka.
    Jag kan också ha påverkats av att lyssna på Three Die Block, där lagen har namn som "Death by snu-snu", "Beards to belt-buckles" och "Chaos Theory". De passar inte mitt synsätt på lagnamn heller.
  • Beards do belt-buckles var ju ett klockrent namn.
  • edited 16 september 2010 15:09

    Här kommer en uppdaterad bild, nu med rund bas! Jag har tappat bort min gradient, men har å andra sidan fått bättre ljus!

    Photobucket

  • Riktigt snygg!! Ett lag i den kvalité kommer bli kanoners

  • What he said! Ser precis så sköra ut som alver bör göra...

  • Precis, jag tycker benen är helläckra. Senare kommer det några females också (catchers)!

  • Här har vi en liten jämförelse av skalan på dessa och GWs alver. Det ser ut som att Ral Parthas är mycket mindre, men tar man posen i åtanke så är de ganska nära faktiskt. Comparisonsmall

  • Grymt snygg figur måste jag säga, känns som du är på helt rätt väg!

  • OK, nu har gubbarna kommit! Kolla in bloggen för fler bilder. Men jag har ett litet problem, vissa av poserna blir helt wack när man tar bort vapnen och inte gör något mer. Den stående av dessa blitzers behöver någonting i handen och mina Throwers nedan behöver verkligen något att göra. Har någon lite tips? Jag är fan inte sugen på att skulptera händer, men måste man så måste man! Photobucket

    Photobucket

  • OK! Liten uppdatering! Jag har gjort en ny logo till laget.

    Blood Bowl,Elves,Ral Partha,Soldiers of fortune,Fantasy Football,Logo

  • Ytterligare en uppdatering, nu med målade snubbar! Ral Partha,Blood Bowl,Elves,Soldiers of fortune,Pro Elf Team

  • Väldigt snygga! Ser ut som ena riktiga fjollor, alltså helt i linje :) Kommer du spela dom som pro elves eller?

  • Jo, Pro Elves blir det. Det kommer dock att dröja ett tag. Först ska jag spela Vampires, men när jag har dessa har jag åtminstone möjligheten :)

    Här är en bild på en konvertering.
    Photobucket

    Kan någon green-stuff-guru ge mig några tips på hur i fasen man skulpterar öppna händer? Det går ju liksom inte att göra i lager för händerna är så små! Och att försöka få fram en hand-form ur geggigt greenstuff... ja det är inte lätt i alla fall!

  • OK, nu börjar jag känna mig färdig med Soldiers. De ska få lite lack, men jag såg till att ta bilder först, om jag klantar till det. Jag gav upp på öppna händer, det tog för lång tid. Photobucket Photobucket Photobucket

    Nästa projekt ska bli väldigt kul, men jag har inte fått figurerna ännu så jag kommer att ta ett litet snabbt projekt i mellan. Next Orks!

  • Ser att även du använt IG-transfers för numrering av spelarna. Mycket praktiskt. Gjorde likadant till mina kaosdvärgar.

  • Jag målade siffrorna för hand först, men det blev skitfult :)

  • du behöver inte skulptera egna öppna händer, finns plasthänder att bara sätta dit. HE archer command har också en snygg handske som pekar - skulle passa fint till din thrower med booll

Sign In or Register to comment.