Klomster målar vidare på sina mechanicus, Cataphractoii 002.

edited 3 september 2010 14:57 in Figurmålning etc

Hallå alla snubbar (och snubbor), ännu en gång så tänkte jag kolla vad folk tycker om mitt arbete.

Denna gång så är det en Cataphractoii till min mechanicus arme, en band-driven servitor som kan ha ett stort utbud av vapen.

Jag har även testat på source lighting på "the plasma coil" vad nu det är på svenska, säg vad ni tycker!

Här är min enkla skapelse. Här är han

Här ser man bäst mitt source lighting försök. Höger

En bak, inte särskilt spännande. Bak

Och vänster sida, plasmacannon powerfist, booyah! Vänster

Och en mörk bild bara för awesomeness. "Feeling lucky, PUNK!" PUNK!

Dch det var det, säg gärna vad ni tycker (istället för att i tystnad kolla lite på bilderna och sen snacka om det med andra, gör båda förresten)

Synes.
Klomster.

Kommentarer

  • Tycker att ditt source lightning försök ser väldigt lyckat ut. Det är långt bättre än vad jag själv kan göra än så länge så det är som svårt att tipsa om småsaker som ytterligare förbättrar resultatet. =)

    Enda jag är fundersam över är valet du gjort att måla pipan på. Det ser ut som att det är ett slags mörkt kugghjulsmönster (som ljuset härstammar från) runt en solid mitt. Tycker bara att den solida mitten känns lite konstig.

    I övrigt tycker jag också om resten av modellen, ser rätt häftig ut =)
  • Mycket snygg! Gilalr både source-lightningen och huvudet/överkroppen.

    Det enda jag stör mig lite på är powerfisten, som ser mer än lovligt tagen ut från en SM Terminator. Jag tror att du hade kunnat hitta något betydligt mer "mechanicus" bara du letat lite.

  • Jag håller med Trukson om fisten, den känns ganska ditsatt och inte så mechanicus som man kunde ha önskat. Men jag gillar ändå helheten på modellen :)

  • Tack för kommentarerna, jag vet att mynningen ser lite skum ut. Det är pilligt att få det att se ut som att det lyser.
    Och jag håller med att powerfisten är lite sm, men den ger ändå en sorts balans till modellen.
    Då den har ett gravt överdimensionerat vapen i sin höger hand, behöver den nåt liknande i sin vänstra.

    Det enda jag egentligen funderar på att lägga till är en vit linje på huvan. Som på mina skitarii.
Sign In or Register to comment.