Black templar nybörjare

edited 21 december 2007 20:21 in Warhammer 40k
Jag har precis börjat med Black templar så jag gjorde en amrelista. Jag skulle gärna ha lite tips vad jag kan förbättra.

HQ
Emperor´s Champion 110pts
+Adhor The Witch, Destroy The Witch

Commander; Marshal 94pts
+Bolt pistol and stormshield
+Infiltrate

Commando Squad: 165pts
+5 Black Templar space marine; Bolt Pistol and close combat weapon
+1 Sergeant; Bolt Pistol and Power fist
+1 Fighting Company Champion
+Plasma Gun
+Standard Bearer
+Infiltrate

Troops
Crusader Squad 190pts
+5 Initiate
+5 Neophytes
+Bolters
+Missile Launcher
+Rhino Transport

Crusader Squad 196pts
+5 Initiate
+5 Neophytes
+Bolters
+Flamer
+Multi-Melta
+Rhino Transport

Fast attack
Black Templar Assault Squad 120p
+5 Initiate
+Power weapon

Heavy Support
Predator Destructor 125p
+Lascannons

Totalt:1000pts

Kommentarer

  • edited 22 december 2007 16:31
    Command squad lönar sig aldrig på så lite pts. som 1000 byt ut den mot en crusader squad.

    MInska antalalet Neophyter i enheterna så Initiate kommer i majoritet, bättre när du ska save'a och så.

    Din marshal kan byta sin bolt pistol till ett power weapon.

    Vet inte vad dina wow's gör men jag har för mig att det bara går och ha en. Skriv gjärna vad Adhor The Witch och Destroy The Witch gör, då blir det lättare och utvärdera listan.
  • Adhor The Witch, Destroy The Witch är bra mot psykers. Vilket är bra då jag mest kommer att möta Thousand sons...

    Det största skälet till att jag tog Adhor The Witch, Destroy The Witch är att den var bilig. Den funkar så gär: I början av spelet måste alla mina units consolidera(1 d6) mot en fientlig psyker(om det finns nån). Och om någon av mina enheter blir utsatt för nån form av psykikpower kan jag göra så den inte fungerar på 5+
  • Tror också att de kan bli svårt att få en command squad att betala sig på såpass få poäng.

    Om du ändå vill ha en sådan squad, så ge dem för Kejsarens skull en bil. Infiltrate fungerar sällan så bra som man skulle önska, och det är bäl inte helt ovanligt att det slutar med att man ställer sin 'infiltrerande' enhet i den egna uppställningszonen, då det inte finns ett vettigt ställe att ställa den på på restern av bordet. Frustrerande. Hur många poäng sparar du på att dumpa Infiltration? Tillräkligt för att köpa ett Powerweapon till din chef?

    Flytta Rhinon från din Crusader Squad med Missila Launcher till din Command Squad, och byt ut Flamer och Plasma gun, så att fgruppen utan fordon har Plasma.

    Jag är dessutom något tveksam till att ha Multimeltor på något annat än Attackbikes och Landspeeders. Räckvidden är helt enkelt för dålig, men den är åtminstone billig.

  • Jag skulle dumpa Command Squad'en, öka antalet Assault Marines, 5 boys kommer man inte långt med. Köra fler Initiates än Neophytes, ge dem Bolt Pistols/CCW framför Bolters, skulle också skippa Multi-Meltan. Sedan skulle du kunna köpa något fint åt din Commander också, ett Power Weapon kanske?
  • Japp helt rätt
Sign In or Register to comment.