Försäljning av armé

edited 22 augusti 2010 11:22 in Figurspel
Finns det någon tumregel för hur mycket man ska betalt för en begagnad armé?
Så ruskigt svårt att veta, speciellt när inte hela armén är målad :)

Kommentarer

  • edited 22 augusti 2010 11:36

    Marknaden för begagnade Warhammer-figurer i Sverige är ruskigt "sketchy".

    Helt enkelt skitsvårt att sätta nån sorts tumregel. I vissa kretsar sänker målning värdet ofantligt på modellerna, oavsett hru snyggt det är, medan det för vissa (t.ex mig) inte spelar någon roll alls då det är relativt enkelt att ta bort färg och måla om figurer. Vissa å den tredje sidan föredrar att köpa en färdigmålad armé då de är av den typen som inte orkar måla.

  • Instämmer med Trukson om att priset varierar. Själv är jag en sådan köpare som drar ned på priset om det är målat och än mer om figurerna inte är rensade från gjutskarvar innan de är hopsatta. Är det dessutom figurer som är av äldre modell brukar de sänka priset än mer, men kan i mindre kvantiteter gå för mer till rätt köpare.

    Räkna med max 50% av inköpspriset.... om du säljer hela på en gång. Säljer du i delar, så kan priset öka då vissa enheter/modeller tenderar vara mer eftertraktade. Det är som sagt en hel del gambling att sälja (och köpa) begagnat.

  • edited 22 augusti 2010 21:22
    Har märkt det också när man kollar bl a blocket. Varierar även lite om det är så att säljaren säljer för att byta armé eller för att figurerna har legat i ett antal år :)

    Hade tänkt mig någonstans runt 50% för allt på samma gång, jag är för bekväm av mig för att sälja av det styckesvis.
    Tack så mycket för hjälpen!
  • Vad är det du har till Warriors of Chaos och vad är målat och till vilken standard?

Sign In or Register to comment.