Kampanj ACW

edited 13 augusti 2010 07:30 in Figurspel

Hej

tänkte kolla hur det ser ut med intresset för en ACW kampanj i höst

Kommentarer

  • Som jag sa på en av de andra trådarna borde vi styra upp en. Tror dock att en kampanj över ett mindre område, kanske bara ett slag, kan funka bättre.

    Det jag tänkte var att göra det lite som i FoW-Firestorm där man har grundenheter längs hela linjen och sedan förstärkningar som man får sätta in efter behov. I ACW kan grundstyrkan bestå av två infanteribrigader och ett batteri artilleri. Sedan har man trupp på kartan som motsvarar 1 brigad av infanteri eller kavalleri eller 2 batterier artilleri.
  • det låter som en bra ide :)

    men det blir nog du som får styra upp kampanjen för jag har ganska mycket kvar på huset att göra :(

  • Jag har fått tag på ett bradspel om acw som har plast inf kanoner och cav så vi kan ju använda det till kampanjen?

  • Bra, funderade på Risk-figurer men det blir mycket bättre. Riskfigurerna kan vi dra fram om det blir en Napoleonic-kampanj nån gång.

    Hinner nog inte styra upp något på ett tag nu då universitetet och nollning och allt sånt snart börjar, men jag kan skriva lite förslag till kampanjregler här så kan vi diskutera dom.
Sign In or Register to comment.