WHFB känns brutalt nuförtiden

edited 8 augusti 2010 21:18 in Figurspel

Förförra matchen mot Empire fick jag insyn i hur brutala template weapons är nuförtiden, särskilt mortars med hjälp av Engineers.

För 2 timmar sen snodde en Lord of Change min Dweller's Below med Glean Magic och mördade bort 9 Temple Guards plus Slannen. I omgång två. Roligt.

Jag har spelat tre matcher nu och de små plastsoldaterna dör verkligen som flugor - Dwellers below, Purple sun, Infernal Gateway, template attacks, saurusblock med spjut har 20 attacker. Jag måste ställa om mina förväntningar om vad som "ska" hända under en warhammermatch - risken att förlora 4-500 poäng i ett svep har gått upp markant.

Kommentarer

  • Nu tänker du lite fel tycker jag. Du borde istället tänka: chansen att motståndaren förlorar 4-500 poäng i ett svep har gått upp markant. ;)

  • För 2 timmar sen snodde en Lord of Change min Dweller's Below med Glean Magic och mördade bort 9 Temple Guards plus Slannen. I omgång två. Roligt.

    Som man bäddar får man ligga ;D

    OT: Japp, 8th ed är riktigt brutal, vilket vi alla såklart diggar!

  • Iofs har infanteri blivit sjukt stabilt. En armé rasar inte ihop lika dramatiskt som i 7e. Dessutom har psykologi blivit sjukt stabilt. I det stora hela så tycker jag att 8e är ganska safe om man ser till att köpa mycket figurer i armén. Kul är det :-)
  • Visst kan man kasta den svårare versionen av besvärjelsen med
    Glean Magic?
    Jag och Johan spelade så, just i det här fallet så spelade det ingen
    roll. Glean Magic är hursomhelst en underbar besvärjelse:)
Sign In or Register to comment.