Klintkampen ano Hösten 2010 aka 30+ äger aka Don Pedros ägde lite mera.

edited 13 september 2010 17:23 in Turneringar / konvent
Så då var det strax dags igen!

Den 18e September var det hela tänkt att gå av stapeln. De flesta vill spela av en turnering innan Stora Fanatic och testa sina små plast soldater i ett litet mindre format kan jag tänka mig.

Jag ska ärligt säga att i skrivandets stund inte fått svar på om lokalen vi använde senast är tillgänglig och att Don Pedros själva kommer vara ett ytterst decimerat lag, men det är upp till diskussion om tid, plats och allt annat man kan tänkas vilja prata om innan en liten kraftmätning om vem som är bäst i plastsoldats krig!

Aka: "Warhammer är ett spel som spelas och efter full tid vinner Don Pedros..."
Kan ha varit Garry Lineker som sa det, kommer inte ihåg.
«13456

Kommentarer

  • Trevligt. Klintkampen låter som en fotbolls turnering :-P .
    Poäng storlek ?
  • 1500 har varit uppe som förslag, Slagpåsarna kommer att sikta på att komma minst lika bra som förra året.
  • Ah. är det dags för en lagtävling igen^^ Det är ju svårt att hamna på än sämre placering än en sista plats igen Pannben :) mohaha skämt åsido^^ Deas dominions har en osatt potatis med stjärtgossarna som så oförskämt tog våran första placering. Om det inte vore för en viss vampyrspelare harkel... (nämner inga namn^^) så hade diplomen varit våra!!

  • Det lutar mot 1500 poäng, då kan man fylla på med lite fet lords till FF tre veckor senare :p
  • Bebbe, exakt. Så minst lika bra som förra året. Det är ett ganska realistiskt mål:)
  • 1500 poäng, mycket terräng och ett suveränt spel av Slagpåsarna tycker jag låter bra.

  • Rykten säger att Don Pedros måste lämna walkover då 2 av 3 spelare råkat ut för den grekiska sjukan och inte är tillgängliga för dopingkontroll....
  • edited 7 augusti 2010 15:35
    Är inte doping en förutsättning för att få vara med?
    Själv har jag hört att man får mera spons om man har magrutor så
    jag knaprar anabola och efedrin som en tok:p

    Föresten så har Slagpåsarna bestämt oss för att dela ut
    pris till dagens Slagpåse.
    Priset instiftas för att främja uselt spel bland Umeås Gamers
    och kommer att delas ut till den som drar in minst poäng under
    Klintkampen.
  • edited 7 augusti 2010 18:43

    Vi är mycket stolta, men hoppas slippa hålla priset inom laget, då vi redan har en sådan ärorik historia i Klintkampen.

    (jag kommer att ersätta Erik i årets slagpåsarna, då han kommer att vara upptagen med den nya frugan på annan ort)

  • Efter förra årets insats i klintkampen och vårens fanatic, och mtp att de jvla engelsmännen ändrat reglerna jag mer eller mindre spelat med de sista 20 åren (WTF slåss i 2 ranker...) känner jag att jag nog kommer att vara en het kandidat för påspriset. 30+ har ju just släppt lap around. Tackar på förhand.

  • Jag hoppas bara att jag får se en ordentlig ansträngning från alla
    förutom mina lagkamrater att vinna påspriset.
  • Hmm, kommer att bli härligta att kasta sig ut i det okända... Har inte ens bläddrat i nya regelboken, men va fan, 30+ all the way!!!!!! HAHAHAHAHAHAHA!!!! ????
  • edited 10 augusti 2010 18:38
    Så där nu är Lokalen fixad, nu måste jag bara fixa ett lag åt mig själv.
  • yay!

    jag har ett lag - ska kanske ta och sätta ihop en armé också... hört att man behöver såna

  • Bra jobbat Lars!! Det känns att det drar ihop sig.
  • Ska vi köra utan tyglar och lössläppt hår? Eller sätta några restriktioner?

    Det fungerade ju rätt bra förra gången med hot om ollning, kanske köra vidare på det?
  • Härligt Lars! Jag kan koma ur garderoben direkt och säga att jag ska
    spela med Demonerna, som alla vet så behöver det inte innebära
    omedelbar ollning numera:)
    Ska vi spela med öppna listor i år igen?
    Bara för att sätta tonen så kommer jag inte att ha någon magi att
    tala om och inga Flamers.
    Målet är en ren Khorne lista och på 1500 poäng så blir det ingen Bloodthirster;)
  • Jag sitter och målar dvärgar för allt vad svinhåren håller, så det blir nog ingen magi för mig heller.

    Hoppas få ihopp 1500 poäng till den 18e september, ska väl gå med lite arbetsmoral :)
  • Jag kör nog med råttor. Ska bara måla lite mer Ratogres - ingen som har några till salu?
  • Bara så alla icke invigda vet, så är detta inte en öppen turnering. Om nu nån trott annat...
  • Kanske blir en del Ratogres till salu när nya boxen släpps, jag trodde nästan att du skulle spela med bestarna nu Eldborn. Jag menar nu har ju de reglerna som de är designade för släppts.
  • Han ska spela dvärgar just för att de nu INTE har de regler de designats för. S5 stonethrowers med reroll to hit, no guessing, no partials någon? :)

  • edited 11 augusti 2010 23:32
    Idiotiskt, tur att man har amoursaves nuförtiden. Inte för att det spelar mig någon roll.
    Föresten Eldborn skulle det bli kris så har jag en del Dvärgar liggandes om det skulle behövas.
  • Det var bara en slump att det låg 2250poäng dvärgar och samlade damm i lite lådor här och där i lägenheten, jag lovar!!
  • Dom lär ju inte springa i första taget:) Sitter och slipar bort moldlines från Bloodletters nu.
    Det är lätt det tråkigaste med den här hobbyn.
  • Föresten så borde vi diskutera några grejer innan, pitched battle?
    En annan grej som vi borde införa är att man får poäng för halva enheter
    och halva karaktärer.
  • Jag är rätt säker på att det på FF kommer att köras med halverade enheter och halverade karaktärer som i gammla tider.

    Och det kanske är enklast att vi kör som förrut med en räcka pitched battles.

    Det ser föresten magert ut för Don Pedros, eller ska jag säga för mig själv, står här utan lagkamrater ännu, en krok som jag hade ute nappade icket!
  • Det är lugnt Lars ditt lag kan ju lämna WO till alla matcher. Krypa för oss andra. Gå runt med en T-shirt på FF som tydligt visar hur dåliga ni var. Under Klintkampen behöver vi ju någon som kokar kaffe, fixar korv och kyler öl åt oss andra så något för dig att göra finns det nog....
  • Jag kan gå in i Don Pedros och visa var skåpet ska stå. Jag menar, hur svårt kan det va? Wood Elves är väl ungefär som Space Marines right? bara att marschera framåt med sina bolters och lita på sin power armor!

  • Dags att börja bjuda ut sig då Lars!
    Jag kan hjälpa dig med en annons.

    Mysig kille på 32 jordsnurr söker två andra killar för lekar,
    jag precis som ni är renlig och diskret.
    Du som anser att det är roligare att leka tre tillsammans
    än ensam hör av dig till: "Kille som tycker om dvärgar"
Sign In or Register to comment.