Troll Tales - O&G blogg

edited 4 augusti 2010 01:37 in Warhammer fantasy

Gillar man Warhammer Fantasy och kanske särskilt orcer och goblins så får ni gärna börja följa min blogg "Troll Tales", som fokuserar på målning, modellering, taktiker och battle reports för Orcs & Goblins.

Bloggen hittar ni här!

Kommentarer

  • Ska du lira med den armén till Fanatic? Ser mycket bra ut! Gillade din kärra med fångbur :)
  • edited 5 augusti 2010 15:18

    Tack! :) Det är väl klart den kommer till Fanatic! Behöver "bara" måla svartorc-karaktärer till fots, tre till troll och ett gäng 24 Big 'Uns. Vänta, jo, nej jag tror det var allt!

  • Nu kan man kika på Big 'Uns-enheten konverterad från 40k nobz, ifall man känner för det!

  • Härligt! Ser ut att bli en armé med mycket karaktär och sånt gillas!

  • Mmm verkar bli en nice armé! Håller själv på med en O&G armé och funderade länge hur man skulle bygga Big 'Uns. Problemet med att göra dem av 40k nobs är att de blir betydligt större än Black Orcs :/

  • Tackar! Jo, Nobz är någon millimeter högre vid axlarna än Black Orcs, mest för att nobz har lärt sig att inte huka sig framåt aplikt vilket ingen äkta fantasy orc kommit för sig att göra. :)

    Största besvikelsen storleksmässigt är väl dock ändå plast warbossen, som knappt är större än en vanlig orc boy. Svagt!

  • Jag har för mig att han ungefär motsvarar en "gammal" ork Nob. Skitsnygg enhet för övrigt!

    Nobs är väl inte bara lite högre än black orcs, de har väl armar som bandvagnar också! Black orcs med rustning kommer inte ens i närheten av Nobz i ren massa, och då har Nobz typ t-shirts på sig!

  • Tack! Haha jo, de få black orc överarmar som syns är typ som en nobz underarm :P Den egentliga bristen tror jag ligger i att black orcs (och warbossar) är storleksmässigt som en vanlig orc boy (fantasy modeller nu alltså) men bara blir lite större pga rustningen. :)

  • Kanske börja använda nobz som black orks och black orks som big'uns då och kit-basha delar rent allmänt från de mer manliga orkerna i 40k? ;)
  • Men dyyyyrt :P Rent utseendemässigt tycker jag det funkar då big 'uns ska ha light armor som vanliga boyz medan black orcs är plåtburkar. Om nu big 'uns är fetare får väl black orcs vara de seniga veteranerna :)

    Det jag däremot skulle vilja fixa är goblins/grotsen från 40k kannon, lobba och zzap gun. Tycker de skulle passa jättebra som crew till mina war machines

  • Om man gillar Savage Orcs på scratch-byggda svinkärror (och ärligt talat vem gör inte det) så kan man nu kika på en sådan jag just målade klart. Här ska man klicka för att hitta dit!

    Man bör dock bortse från det faktum att 8:e stal frenzyn från hans svin och ett armor save från hans kärra, och att han inte längre kan bryta infanteriblock på chargen.

  • edited 7 september 2010 23:23
    Riktigt fet kille!
    Gillar posen och att vapnet verkar vara gjort av sten :)
  • edited 8 september 2010 20:50

    Tack så mycket :) Jo, det är stenspjut, stenklubba och stenscythes!

  • Dina grönskin är altid trevliga :-)
  • Nu kan man kika på några OOP war machines som äntligen blivit helt klara. Nu har jag så jag klarar mig på Fanatic :)

    Klicka här!

  • Jag behöver lite smakråd. Har lyckats begränsa mig till två olika färgscheman för mina night goblins, men kan inte riktigt bestämma mig. Kolla gärna in bilderna här och säg vilken ni föredrar. Mörk huva och ljus rock, eller ljus huva och mörk rock?

  • mörk huva, ljus rock

  • Den till höger med mörk huva ser bättre ut tycker jag.

  • Tack så mycket, då blir det mörk huva :)

  • Hej Trollhoer din blogg ser mycket bra ut.. :) hoppas ochså att du och jag kan spela lite fantasy när jag är klar med min nya VC arme till fantasy.

  • Jag taggar inför Klintkampen med en ny enhet färdigmålad. Min Night Goblin Horde är nu redo att bli sönderskjuten!

  • Såg riktigt bra ut, skulle inte ha något emot att se lite fler bilder på dioramat du gjort där =)

  • Som vanligt ser dina figs mycket bra ut :)

Sign In or Register to comment.