Ny startlåda till Fantasy?

edited 21 juli 2010 15:44 in Warhammer fantasy

Har kollat runt lite på GWs hemsida och andra men hittar inget nytt starter-set för 8th ed. Är jag blind eller har dom inte gett ut något sådant?

Kommentarer

  • Den kommer i höst. Precis som till 7th Ed och motsvarande till W40k, släpps stora regelboken först. Då kan fler köpa den som vill spela med nya reglerna. När sen startbox släpps, är det numera med bra modeller som lockar de som redan köpt boken att skaffa även boxen. De vill ju inte ge bort reglerna "gratis" till alla som köper boxen istället för boken.

    September-oktober är trolig releasetid för startboxen...

  • Okej, några rykten på vilka arméer den kommer innehålla? Håller långsamt och säkert på att glida in i fantasy-träsket men känner att jag inte behöver/vill ha den stora tjocka regelboken och hellre tar den mindre, tunna och lätta ^^

  • highelf och skaven
    om du tittar runt lite så finns det bilder i en annan tråd...
  • Okej, tackar så mycket. Modellerna kommer inte vara särskilt intressanta för mig då tanken är att köra dark elves (älskar hydra modellen och cold ones och tycker om övriga modeller rätt bra också.) Men det kanske går att sälja dom för en liten slant och behålla start-grejerna ^^

  • Skulle gissa att du kan använda lite HE saker mer eller mindre rakt av eller för konverteringar till dina DE. Och att sälja/byta brukar gå bra då startlådorna i allmänhet brukar vara riktigt värda sina pengar (motsvarande modeller som ett av "lagen" får brukar kosta minst lika mycket att köpa löst som lådan i sig kostar).

    Som skaven spelare blir det ett givet köp. Coola modeller till bra pris, en behändig regelbok och extra tärningar har aldrig skadat ;). Något kan man säkert hitta på med HE modellerna också.
  • Även om HE modellerna är snygga så är enda modellen jag funderat på att kit-basha och sno från är draken då jag tycker deras drake ser häftigare ut än DE draken som finns. Sedant finns ett möjligt gällande reaper bolt-thrower om en sådan följer med då det är bara att byta ut crew mer eller mindre om jag förstått rätt.

  • DE bolt throwern är 100ggr snyggare än he bolt throwern.
Sign In or Register to comment.