Ökade poängantal i WHFB på Fanatic?

Har hört lite löst prat om att poängantalet kommer öka i och med 8:e versionen, många verkar snacka mer om 2500pts. (på div. forum) än 2000-2250pts. som verkade vara mer av en måttstock förut.

Då jag inte spelade WHFB under 7:e Ed. (ö.h.t) så har jag ingen aning om hur fler poäng skulle påverka turneringsscenen - för 8:e. Eller om en ökning ens är önskvärt av folk generellt.

Vad säger folk som är gamla i gemet?

Kommentarer

  • edited 22 juli 2010 08:31
    Jag ser gärna 2500 av flera skäl, främst att folk ska kunna spela med t.ex. en drake eller Greater Daemon om de känner för det. Dessa är nog inte lika bra som innan, men med en poänggräns på 2250 eller mindre är det väldigt svårt att få in dem alls. Jag tror också att många arméer kommer innehålla i alla fall något större block, och att spelet i stort går fortare att spela.

    Sist men absolut inte minst, jag har en 2500 pts Dark Elf armé uppställd här bredvid, och den ser awesome ut. ;)
  • edited 22 juli 2010 07:45
    3000 pts ser ut att vara den nya standarden i GW:s artiklar. Men de kanske är för mycket att ha på en turnering?
  • 3000 poäng tror jag knappast att vi kommer att få se på turneringar av flera skäl, men jag behöver nog bara nämna ett; 3000 poäng låser upp 6 special och 4 rare- platser. 4 Hydras eller Abominations någon?

    Annars ser jag gärna att turneringar spelar med mellan 2500-2800 poäng framgent.
  • Jag skulle inte spela 3000pts restriktionsfritt, då 3000 = Grand Army (vilket dubblar antalet dubbleringar av special/rare man kan ha)

  • Jag ser gärna 2500pts då det ger jämna och fina poängnivåer: tex är 625 25% av armén.

    Striderna går snabbare nu när saker dör i allt snabbare takt i och med ökat antal modeller som får slå. Lite nya regler som kanske måste kollas upp under matcherna, men det går npg snabbt över.
    Det borde bli samma matchtid med ynka 250pts mer än förut.
  • Det går ju att säga "3000 men ingen Grand Army". Annars tycker jag att 2500 låter bra.
  • Alternativt kan man bara säga 2999p, men 3000p utan grand army är lättare ^^

    Ingen fantasyspelare riktigt än (testat några få matcher och påbörjat en armé), men jag kan känna att 2500p borde räcka.

  • Ser gärna att man höjer gränsen mellan 2500-2999
    2500 känns ändå som ett minimum nu när det som sagt kommer att vara större grupper och smidigare regler.

    jag själv skelade en match 2500 på drygt 2,5timme och då var det ändå en hel del skitsnack och regelkoll.
  • 2500 fungerar väldigt bra. 2999 skulle säkert också fungera men 2500 känns som minimum.
Sign In or Register to comment.