Eldar till GothCon (?)

edited 17 december 2007 20:18 in Warhammer 40k

Eftersom jag såg att specialkaraktärer skulle vara tillåtna på årets GothCon blev jag väldigt inspirerad att bygga en lista utifrån detta. Osäkert om jag kommer hinna måla så mycket tills dess, men det är kul att ha ett ouppnåeligt mål brevid de mer realistiska.

Listan har stora problem att handskas med pansar på långt avstånd. Tanken är att använda fleet och infiltrate och kanske pinna någon enhet lite då och då. Jag vill helst inte ha några tunga fordon för att göra livet surt för alla som lastat sina arméer fulla med anti-tankvapen.


HQ

Karandras @ 215

Asurmen @ 230

Elites

10 Striking scorpions @ 177
Exarch: biting blade

Troops

6 Pathfinders @ 144

6 Pathfinders @ 144

10 Dire avengers @ 147
Exarch: shimmershield, power weapon

4 Jetbikes @ 134
Shuriken cannon, warlock: destructor, singing spear

Fast attack

7 Warp spiders @ 171
Exarch: spinneret rifle

Vyper @ 65
Eldar missile launcher

6 Swooping hawks @ 143
Exarch: intercept

Heavy support

2 War walkers @ 80
4x shuriken cannon

Vibro cannon @ 50

D-cannon @ 50


totalt 1750 poäng för 60 modeller

Kommentarer

  • Tycker den ser rätt snäll ut. Kan du berätta mer vad karaktärerna gör? Blir lite lättare.

    Dock kanske det blir lite mycket med 2 karaktärer. En töntig Farseer kan nog bli minst lika effektiv som ena av dem och mycket billigare.

  • edited 17 december 2007 23:23

    Asurmen får bara joina avengers, men när han gör det blir de fearless och han ger dem bladestorm (+1 skott till catapults en runda) och defend (-1A till motståndaren). 2+ armour save och 4+ invo. Beväpnad med ett S4 diresword som träffar på 3+ med reroll. Bara fyra attacker dock, men det vägs upp av att motståndaren blir sämre. Exarchen i samma squad ger alla 5+ invo i närstrid. Tillsammans kan de med andra ord binda upp enheter i närstrid länge.

    Karandras ger striking scorpions han joinar stealth, fearless, infiltrate och move through cover. Effektivt 8 attacker S5 på I7 i charge eller S8 power fist. Inget invosave gör honom sårbar, som tur är är han och Asurmen immuna mot instant death och har 4W var.

    Du har rätt om effektiviteten, fast en farseer är inte ens nästan lika cool som en phoenix lord.

Sign In or Register to comment.