Detatchments som en av 3 begärda enheter

edited 16 juli 2010 13:45 in Warhammer fantasy

Gills Detatchement som en av dom "3 minimun units required"? För finner ingetstans där det inte står att dom inte är det..

Kommentarer

  • Detatchments är uppgraderingar till enheten, för visst kan ställer du ut detatchmentet med enheten i fråga?

    Finns säkert bättre exempel, men det var så i 7e och kommer nog inte att ha ändrats så drastiskt till 8e att det help plötsligt går köpa ett core block för att vips ha täkt 3 core och 25% minimum.
  • Utan att ens läst i 8th Ed reglerna, vågar jag med all säkerhet ge Eldborn rätt. Detachments är ju fortfarande en del av enheten de tillhör.

  • Dom ställs ut tillsammans och har regler som ger synergi men dom är fortfarande egna enheter.
  • Även om det är så att de inte räknas så finns det ganska många billiga enheter i Empire boken. 10 Archers, 5 Knights, 5 Pistoilers, warmachines etc. Det går att få in 2 enheter för bara 100 pts (2*5 flagelanter / 2*10 state troops/militia)
  • edited 24 juli 2010 21:26
    För att utveckla mitt inlägg. Enheter som inte räknas till minimum core (tex detatchments och harpys) räknas inte till minimum 25% core. Att jag skrev att dom fortfarande är enheter var svar på något inläg i tråden där det motsatta påstods men den postaren verkar ha editerat sitt inlägg.
Sign In or Register to comment.