2000p (Pre Heresy) Night Lords

edited 17 december 2007 00:30 in Warhammer 40k
Hq: Space Marine Captain: 100p
Plasma pistol, Lightningclaw.
Command Squad:230p
6 Space marine: Bolter
2 Space Marine: Las Cannon
1 Sergeant: Terminator honours, Combi Melta
1 Rhino: 70p
Dozerblade, Pintlemounted stormbolter, extra armour.
Troop #1:
10 Space Marine: 150p
Bolter
Troop #2:
10 Space Marine: 150p
Bolter
Troop #3:
10 Space Marine: 150p
Bolter
Troop #4:
10 Space Marine: 150p
Bolter
Troop #5:
10 Space Marine: 150p
Bolter
Troop #6:
10 Space Marine: 150p
Bolter
Hvy Sup #1:
10 Space Marine: 150p
Bolter
Hvy Sup #2:
10 Space Marine: 150p
Bolter
Hvy Sup #3:
10 Space Marine: 150p
Bolter
Elite: Venerable Dreadnought: 125p
Elite: Venerable Dreadnought: 125p

"Heed the wisdom of the ancient + We stand alone"

2000p

Kommentarer

  • Fräck idé.
    Men ska du spela med den? Isåfall är den nog det tråkigaste jag sett. Ingen action alls. Allt går 6" förutom HQ't, inga specialvapen, inga tunga vapen, inga upgrades. Jag tror inte det är kul att spela med den här listan, tyvärr. Den är alldeles för statisk, förutom att den är dålig. 90 + space marines är nog sjukt svårt att ha ihjäl dock, så lite points denial har den. Den har två vapen på range mer än 24". Det skulle vara ok på 1000p, men duger nog inte på 2000.
    Hade jag mött den hade jag skjutit ut dreadsen och rhinon asap, och sen låtit dig springa kors och tvärs över brädet. Eller bara slagit den sönder och samman i närstrid, givet att du inte har några fistar, inget countercharge, ingen enhet med mer än en attack var.

    Variera in lite upgrades och fler transporter så får du lite roligare samtidigt som du ändå kan köra temat.
  • Ser ut att vara en cool armé IMO :)
    Dock tycker jag du kan lägga in lite saker som t.ex flamer eller plasma gun, men fokus på infanteriet är det som gäller...

    Kanske ska du köra med chaos listan för att få in att de flesta marines hade boltpistol och chainsword på den tiden? samma poängkostnad och inga skumma chaosregler heller! (dessutom får du mer punch)

    Enda du tappar är venerable dredds och att dina dredds blir mongo i huvudet... men det kan det vara värt....

    Gillar att folk gör pre-heresy och heresy arméer, det är så det ska vara
  • Svaret på förslagen är... Nej.
  • hähä, världens hårdaste armé. på movement trays. riktigt kul att möta, men det kanske beror mer på spelaren än på armén. =)

  • Möt mycket tanks och du är körd....
  • Jag tror ni missar poängen om ni ska försöka övertala honom att armén inte är skärskilt optimal.
  • haha, fatta om du spelade dark angels = splitta alla tior till 5-manna combat squads = 18 grupper mariner ^^ Du skulle ju kunna strunta i lite fancy stuff och få in en tia command squad med bara bolters?

  • edited 17 december 2007 17:49

    Problemet med dark angels är i sådana fall att alla squads måste ha sergeanter.

    För övrigt är väl tanken med att lägga upp listan att få kommentarer kring den?

  • Funderar lite på en veteran sq med bolters..

  • lugnt värt- bring on the bolters! Eftersom ingen annan gör det så måste det väl bli du... ;)

Sign In or Register to comment.