Klomster's bidrag till en målartävling. (Mechanicus HQ)

edited 21 juni 2010 01:21 in Figurmålning etc

Hallå hallå, Klomster här igen.

Jag lägger inte upp så mycket saker här (markdown stör mig så mycket)

Hur som haver så tänkte jag slänga några bilder på mitt senaste projekt, ett mechanicus HQ.

Frammifrån, jag har lyckats göra väldigt färglada skitarii, och världens argaste flamer snubbe

Jag har försökt få dom så bra som möjligt.

Detaljarbetet har varit av stor vikt

Congaline!

Ett exempel på en av de många detaljer jag lagt in, inte så snyggt med sån här zoom men det är en hel del varningstejp på magosen.

Hoppas ni finner detta förnöjsamt, tills vidare!

Kommentarer

  • Ledarkillen ser riktigt bra ut. De andra skulle kunna förbättras lite (ser ju på ledaren att du kan bättre ;) )

    Båda guld och rött skulle behöva lite mer skuggning (röda snyggare på ledaren, guld är så små ytor på han så kan vara därför det inte ser lika bra ut på de andra).

    Skorna på gruntsen ser ut att ha blivit målade tillsammans med basen, hjälper att snygga upp dem lite, med enbart svart om inte annat. Baskanterna kan rensas upp med svart, eventuellt lägga till lite detaljer på baserna, ser lite småtråkiga ut med bara grått.

    Trots lite gnäll (som förhoppningsvis tas som konstruktiv kritik ;) ) så ser det riktigt bra ut.
  • Man tackar.

    Skorna på hypaspisterna (gruntsen) har målats med basen (du har god syn) och dom skulle nog va bättre om jag slängde dit deras bakgrunds-story's värld på marken, nämligen lava.

    Vi får se om jag slänger dit lite, gör nog baserna lite roligare.

    Tackar för kritiken.
  • Ser okej ut, även om det finns förbättringsmöjligheter.

    Instämmer med kommentaren om mer skuggning. Alldeles för plana färger. Blir för "glättigt" i finishen helt enkelt. (Visst är Skitarii och Mechanichus röda, men det ska vara "gothigare" -> dvs mörkare). ;)

    En annan sak som blir än mer tydligt när det är så ljusa färger, är att det är väldigt stora och tomma ytor på modellerna. Jag tror att bara en vit bård på det röda, precis som på Engineseern, gör att ytorna kommer att verka mindre stora, samt att det ytterligare binder samman enheten. Samma sak behövs till guldet på axlar och armbågar. Prova någon symbol eller liknande. Kanske binärt, eller något tecken från elektronikens kopplingsschema.

    Sista tipset är att få flamers att verka använda. Lite drybrushat tinbitz på yttre halvan av eldkastarens munstycke, följt av sotning med svart drybrushning på halva/två-tredjedelar av tinbitz.

  • Jag har testat att göra en vit bord på en av flamer dudesen. (Vill egentligen göra cogs, men jag är inte bra nog)
    Jag kan ärligt säga att det är svårt att säga, den med linje ser dock mer intressant ut, så jag tror jag kommer göra så.

    Sotig flamer munstycke har jag försökt göra, devlan mud är dock inte tillräckligt verkar det som, tror inte jag gör mer. Dom ser ut att vara direkt från fabriken, så då får vapnen också göra det.

    Lägger nog upp nån fler bild inom en snar framtid.
  • Ok, då var det dags.

    Updatering!

    Här har vi magos biologis Zentar Ramolus av adeptus mechanicus. Han har med sig 2 skitarii hypaspists med flamers och en combat servitor. Även sin trogna servo skull.

    Entire HQ

    Servitor right

    Servitor back

    Servitor left

    Servitor detail

    Skitariin till höger är officiellt den argaste skitariin jag vet

    Jag blev nöjd med servitorns varningmarkeringar, även lavan på baserna var en stor uppdatering. Och alla mina mechanicus dudes ska nu få en fin vit bord. Och om nån ens nämner tomtar så får denne person veta varför en färgburk i näsan inte är att önska :P typ.

    Hoppas ni gillar dom. Gruppen är nu officiellt färdig för tävlingen.

  • Blev ju klart bättre med det vita i alla fall. =)

  • Det vita gjorde helt klart susen! Ser bra ut!

  • En tanke till senare är att skippa att sätta grus där du ska måla lava, som det är nu ser det lite ut som att det rinner ner lava från himlen (dvs den hamnar ovanpå gruset). Att måla lava på baskanterna är inget jag skulle göra själv men om du tycker om det så kör så.

    Blev mycket bättre nu, lycka till i tävlingen.
  • Ok, jag ska definitivt ta och lämna fåror av tom bas att måla lava i framöver.

    Och lava på sidorna av basen är mest för att testa, jag är inte säker på om jag ska köra så på armen eller inte.
  • Ser riktigt snyggt ut med de vita detaljerna på robesen =)

  • Tackar.

    Nu är röstningen igång, det blev bara 3 bidrag :P

    Om ni vill kan ni skapa ett account och rösta på den bästa, annars så kan ni låta bli. Adeptus mechanicus forum

    En av dom andra blev ganska bra.

Sign In or Register to comment.