Apocalypsestrid 10-11 juli eller 19-20?

edited 10 juni 2010 19:31 in Figurspel

Tänkte kolla intresset för att ha en apocalypsestrid 10-11 (tillägg i efterhand, även 19-20 juli är på fundering) juli så att man har två dagar på sig. Tänkte att man är 3 spelare på vardera sida eller möjligen fyra om folk har lite mindre. Poäng: Hade tänkt att man kan köra en rätt stor strid, omkring 10'000-14'000 poäng på vardera sida så borde man också hinna det på två dagar utan att behöva stressa. Men om folk vill gå upp högre är jag inte den som säger emot, men då kanske man får köra med lite tidsbesparande saker som att slå saves för kompisars enheter. Lagen hade jag tänkt ganska enkelt pitchade: Typ onda mot typ goda. Kanske t o m köra chaos av olika slag mot imperiet i dess olika former?

Tänkte att folk kan säga till här hur mycket de kan/vill ställa upp med ungefär och till vilken armé/sida (utgå från tema, inte codex). Focus ligger självklart i att ha roligt och inte bygga vinnarlistan nummer ett. Själv ser jag positivt på ifall folk känner för att testa egna formationer efter att pratat lite med alla spelarna om regler och poängkostnad.

Gällande gamla codexar med gamla regler tycker jag att man kan köra med uppdatering men lämnar det här öppet för röstning och diskussion.

Jag själv kan pitcha in omkring 4'000-7'000p till chaos.

Inget krav på målat.

Kommentarer

  • Yo vilka tider hade du tänkt? Beroende på tid kan jag nog ställa upp med 4000-7000 ptsctyranider om du vill ha med dem.

  • Hmm innan du bestämmer tid. Tänk på att det är realese av 8ed fantasy 10/7

  • edited 10 juni 2010 23:11

    Som sagt, vid good versus evil fungerar tyranider väldigt bra, tycker dom är roliga. Men jag skulle helst vara på motståndarsidan så att jag faktiskt får möta dom ^^

    Tid är väl ganska flytande, men det är väl bra om man träffas kring 12-tiden på lördag. Men om det är ivägen för folk som vill vara med på 8th ed fantasy-släppet kan man nog skjuta på det lite. Vad tror du skulle fungera?

    Spelar inte fantasy (än) så jag tänkte inte på det släppet.

  • det beror ju lite på. vet inte hur länge släppet är samt hur många som kommer vilja spela fantasy den helgen så kan bli lite tjockt på fusk. finns inte möjlighet att flytta en helg framåt/bakåt?

    måste fixa några gargantuan creature till mina nids snart :_P

  • Jag kan tänka mig att ställa upp. Har ca 7000p Orker. Alt 4000p Imperial guard. Men måste kolla upp datumet (vilket det nu blir).

  • Tja, svårt att säga. Helgen är den sista (och enda kanske om man inte kör en kort match på lördag 3/7 istället) som fungerar för mig innan jag blir borta från umeå i ett halvår igen.

  • Asch då det var ju jobbigt :/

  • Uppdaterar den här tråden för att kolla om det blir lite mer intresse om det finns alternativ för att köra 19-20 juli. Vilka kan det datumet?

Sign In or Register to comment.