Sökes: PlastiCard Genier!

edited 21 maj 2010 19:56 in Figurspel

Hej, jag kan erkänna utan omsvep att jag aldrig varit en stjärna på att använda PlastiCard. Det jag däremot alltid varit bra på är att betala för mig. :)

Så därför söker jag nu en PlastiCardmästare att skära/bygga/svära ihop åt mig en variant av denna, det är extra armour till en Rhino

Det jag söker en stjärna att skapa är den delen som är längst upp till höger på bilden, dvs. de delar (4st.) som sitter i "hörnen" på en Rhino, om ni förstår. Delarna behöver inte vara "veckade" som dem på bilden, det räcker med plana ytor med strategiskt placerade "rivets" (bultar?) i hörnen på delarna. Extra Armour delarna skall sticka upp något över Rhino'ns original kaross, så 2mm. PlastiCard borde nog funka(?).

Så finns det någon som känner sig manad (obs! och har kunnandet för att göra det snyggt och bra obs!) så viska till mig så kan vi diskutera pris osv. Kommer behöva ca: 10 uppsättningar av dem (så totalt 40 bitar).

PS: då jag saknar Internetz-fu så kan jag inte göra en snabblänk av adressen ovan, ursäkta.

Kommentarer

  • edited 25 maj 2010 13:12
    Det är ganska enkelt det du vill göra, du behöver bara plasticard (max 1mm tjock), modellkniv, penna, linjal, lim och måtten du vill ha. Sen är det bara att karva. Nitar gör du enkelt med en läderhåltagare (finns från ca 50kr). Jag hade aldrig gjort något av plasticard innan jag gjorde det här projektet: http://portmaw.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?38927
  • Ja, jag vet att jag nog skulle kunna göra det själv, men jag lider av både tids- & intressebrist, så jag går gärna från start direkt till mål. :) Varför göra något själv när man kan leja bort det?
Sign In or Register to comment.