Liga FOW

edited 21 maj 2010 15:50 in Figurspel
Så nu har det varit ett bra tag sedan det skedde något för FOW på Fusk.
Därför tänkte jag höra mig för om hur många som skulle finna en liga i FOW över sommaren intressant.
Det jag tänkte mig som förslag som definitivt kan ändras är att man kör med de poängregler som finns i grundboken, och att man lägger en begränsning på antalet matcher per vecka typ 2 max.
Sen att man inte lägger några krav på I vilken period matchan skall ha spelats utan det får vara vilken son helst som man kan komma överens med sin motståndare om. Alltså inga Mid war listor mot late war listor :).

Vad tycker folk om att man kan göra ett sådant arrangemang över sommaren? Diskutera i tråden

Hälsningar Oberst Pergräv

Kommentarer

  • Kan verkligen tänka mig detta, skulle iofs begränsa antal matcher till 1/vecka och köra den över hela sommaren. Det var länge sen man körde och det var roligt sist så förhoppningsvis är det roligt fortfarande :P

  • man kan hoppas Hmm 1 match per vecka kan bli lite lite för vissa personer som ju vill spela mer, man skulle kunna räkna ut ett medelvärde över antalet matcher man har spelat, men det skulle bli lite konstigt kan jag tänka mig. hmmm får tänkas på men mer poster om intresse och tankar
  • Man kan köra att man bara räknar en match i veckan, sen om man vill spela mer så kan man det om man känner för det. Hela kampanjen är väl för att uppmuntra spel eller hur? Så egentligen spelar det ingen roll hur många matcher man vill räkna in i veckan så länge som det blir spel.

  • jag kan va på var länge sedan man spelade nu och funderade ändå på att plocka upp öken boken

  • sant sant, hmmm om ingen annan har en bättre ide så kör vi med 1 match i veckan som poänggivande ok? jag ska försöka prata med Dea om detta så han vet vad som pågår samt komma fram till ett startdatum, det kan ju vara bra att veta när det hela börjar och kanske få in en tränings match eller 2


    Oberst pergräv
  • det blir nog inget spel för mig för jag har fullt upp med ACW

  • Jag kan nog tänka mig att vara med, midwarbritter förstås.

  • Jag är på. Var länge sen jag körde FoW sist.
  • topp topp kommer ny info till veckan, skulle ju gärna se att några fler än bara det "gamla" gardet är med så ska be fråga Dea om han känner till några andra som lirar FOW
  • Vilken tur då att jag kan meddela dig perkanis att även jag kommer vara med.

  • japp lista för match rapportering kommer upp på måndag den kommer sättas på notis brädet så att alla kan hitta den, sen så spelar vi till den 30nd juli I think inte bäst på datum då borde et ha varit 2 månader att spela

    1 match per vecka som ger poäng men spela mer om ni vill vilken period och område som helst går bra kom bara överens med motståndaren innan match, samma gäller poäng summan att köpa arme för jag önskar lycka till.


    Oberst Pergräv
  • sorry blev kvarhållen ute i buschen på grund av arbete och familj så jag kunde inte komma in och sätta upp grejorna men till helgen så borde det vara ordnat, återigen verkligen ledsen att det inte gjordes som lovat
  • så där ÄNTLIGEN fixat allt med Universitet och annat, kommer sätta upp en lista på FUSK denna onsdag så att de son känner kan börja lira matcher samt rapportera dem, den listan kommer vara för denna vecka samt för veckan efter de poäng som sedan har blivit in rapporterade kommer sedan att sammanställas på söndag kväll. samt ny sättas upp på måndag, hoppas att några fortfarande är intresserade


    Hälsningar Per Gräv
Sign In or Register to comment.