Men of the Imperial guard

edited 13 december 2007 18:29 in Warhammer 40k

Kände att det var dags att styra upp en allmän Imperial guard tråd för oss som inte gömmer oss bakom 3+save och annat hokus pokus.

Håller själv på att göra en mekaniserad acopalypse arme just nu och skulle gärna höra från er andra som håller på med Guard projek

Pratorian News service 1 Pratorian News service 2

Kommentarer

  • Tja, jag har ju mina trenchers som jag hållit på med en hel del (inte riktigt klara, lite inf kvar) plus en del tunga stridsvagnar i gardesreserven, bilder finns på dragontear.zoomshare.com/1.shtml
    En del har dykt upp på forumet förut, och alla som varit i på FUSK borde känna igen dem.
  • edited 13 december 2007 22:54
    Kingkoopa@ Bra filmer :D

    Dragonteat@ snygga bilder,är hjälmarna bratoninga man-at-arms?
  • Jepp, bretonnian men-at-arms med Cadian-armar. Relativt simpel konvertering, men det är förståss rätt många nu, runt 150.
  • OK, snygga själv ska jag anvämda dvärg bits för mina guard. Använda crossbows istället för lasguns. Och ringbrynga som flak armour.
  • Blir det feral guardsmen eller?

  • Nja det blir viking guarsmen ;P Och så är det ett armourd company.
  • Blom: Vikingar i bilar istället för i båtar alltså? 0.o

  • Japp exakt, funderar på att sätta stora åror istället för lasguns på chimerorna dom är ju amfibiska.
  • Och med sköldar längs sidorna och en stäv med drakhuvud längst fram?
  • Sköldar har jag med funderat på. Nu när du säger drack huvud i förren, kan man modda tornet så kannon sticker ut genom munnen. Hmm får leta upp ett på drak huvuden.
  • Chaos vehicle upgrade spruet har ju drakhuvuden som skulle kunna placeras lite snyggt på multilaser-pipan. Det behöver ju inte vara ett gigantiskt drakhuvud för att ge känslan av ett vikingaskepp.

  • edited 16 december 2007 18:54
    Här har vi kanske lite inspiration, courtesy Keith Thompson.
    http://www.keiththompsonart.com/images/full/vehicles/norseapc.jpg
    Håller förresten med Nilsson, tänkte inte ett stort huvud som på fantasy-drakarna utan ett litet mer stiliserat.
  • Dwarf miners har väl ett drakhuvud, (typ till banneret)
  • Jo, men jag tror Chaos varianter passar bättre. Plus att T3 behöver de där banneren. Fråga inte. :P
  • Filmerna är ju hur bra som helst. Jag önskar jag kunda härma en sån där accent... å andra sidan kan jag inte det på svenska heller.

  • Nilsson@ jo kangse bättre men då kangse folk får för sig stt det är någon traitor cult och inte mina vikingar :'(.
  • Nja, stick på lite olika målade runda sköldar på sidorna så borde alla fatta
  • Jo det är sant
Sign In or Register to comment.