Målningspanik till fanatic våren 2010

edited 21 april 2010 12:10 in Figurspel
Ja, den gamla vanliga tråden måste ju upp ;)

Jag hade själv tänkt spela exakt samma lista som förra året och slippa målningshets innan fanatic men....

Införskaffade tredje enheten firedragons samt en tillhörande wave serpent då Fantasia körde 15% efter ombygnationen.... Men men går bra hitills så ska bara fixa färdigt det sista samt försöka hinna med att fixa till lite chippning på de figurer som hängt med ett tag.

Så det som måste göras:
Fixa mönster (lava/sprickor) på min wave serpent, samt måla vapnen till den. Färdigställa baserna till mina firedragons.

Det som även bör göras: Måla rutorna på mina fordon, fixa sista highlights samt detaljer på firedragons, ordna de värsta chippningarna.

Så vem vinner tävlingen i mest panik sista dagarna (eller kvällen) i år? ;)

Kommentarer

  • jag börjar känna mig som en rätt bra kanididat till att vinna det har 1 predator med färg på den ska washas och lite sånt sen 2 helt omålade. 6 omålade bikes 2 halvmålade rhinos5 omålade marines highlight mm på en drös marines. fan nu fick jag ångest.
  • Måsten att fixa:

    • Två bright lance ska magnetiseras, sprayas och målas som ny beväpning till wave serpent
    • En war walker-pilot ska målas
    • Förbättring av 9 dire avenger-hjälmar
    • Flying base till falcon ska sprayas

    Inte så viktigt, men vore trevligt:

    • Nya objektivmarkörer byggas och målas
  • Två IG veteraner behöver målas och hela gruppen basas. En manticore som behöver som saknar lite detaljarbete.

    Sedan är det bara armens nya befälhavare och två objektivmarkörer som, passande nog, prioriteras efter principen "it's done when it's done"
  • Jag funderar på att fixa ett par messangermodeller, men det är allt :)

  • Jag har haft panik i två veckor nu, men idag,idag äntligen blev jag klar! 2 Poddar, en Ironclad, Kantor och en Razorback turret senare är jag en lycklig man.
  • Krucke, less talk more painting!

  • Jag är faktiskt helt klar redan nu (har aldrig hänt på en fanatic tidigare) dock blir det om askmolnet får bestämma ändå en uppesittarkväll på den nio timmar långa bussresan från Hufvudstaden :(
  • En olycklig nackspärr har satt stopp för all eventuell målningshets...
    Nu är det bara att luta sig tillbaka och acceptera saker och ting som
    dom är, iallafall tillsvidare.
  • Av ren solidaritet till de som ska sitta uppe och måla skallarna av sig inför helgen kommer jag också måla som en vilde de kommande morgnarna! Jag ska förvisso inte på Fanatic, och det jag målar är Blood bowl lag, men inte desto mindre känner jag med er!

  • Armeén klar sedan 2 månader tillbaka, objektivmarkörer skall dock tillverkas ikväll.

  • Tyrannofexen, 2 hive guards och det sista på stealers påbörjas snart. Har på mig till kl 09.00 imorgon...
  • jag som trodde att jag var klar men ikke.... :( fan har ingen messinger klar... SUCK

  • Enbart kvar att sätta lite gräs på en tervigon bas och laga tennmodeller som blivit chippade.

  • Trodde jag skulle ha lite mer panik. Men blev i princip klar med det mesta tidigt förra veckan. Bara basning av 3 monster och 3 lite mindre nidz kvar.
  • två messengers, fyra swordsmen en unit filler och en warrior priest kvar

  • Klar med allt i listan jag postade tidigare. Nu är frågan om man ska gå in och förbättra något ytterligare.

  • Som nykläckt tyranidspelare ska jag gå runt o glo rätt mycket på era modeller. Se till att dom är snygga så jag får känna att jag valt rätt!

  • Oj,oj... mycket kvar... huga!
  • en librarian kvar. ska nog hinnas med
  • Klar nu. Inget fanatic utan att försöka sig på en helt ny teknik på sista figuren sista kvällen :P
Sign In or Register to comment.