Får man sina fiskar varma snart eller?

edited 11 december 2007 21:13 in Warhammer fantasy

Gav Thorpe om i nya armeböcker han skulle vilja medverka i personligen:

As for new projects, I still think we will make Chaos Dwarfs really exciting... That or the Fishmen, obviously, but there’s strong competition from everyone in the department to be lead writer on that baby.

If you're the suspicious type :P Interjvu med Gav Thorpe 2

Verkar skitcoolt, men undra hur dom ska se ut?

Light Dwarf: Spekulationer om Fishmen

Kommentarer

  • Vad jag har förstått är fiskmännen ett stående skämt i GW HQ och/eller används som kodord för nästa projekt.

  • murlocs! *yaaaooorrr*
  • Verkar vara ett falskt rykte GW kör. Har nu hört skämtet "Is Fismen a redherring" 1000-tals gånger när jag kollat på det rycktet. Hur mycket jag än vill tro på Fishmen så verkar de bara vara ett dåligt skämt.
  • På någon av sina världskartor, jag kommer inte ihåg vart men möjligen den som publicerades i sammanhang med Ogre kingdoms (bilaga i White dwarf eller något) där Great maw var utmärkt, satt en anteckning utanför Lustrias kust med "here be fishmen".

    Men som flera har sagt tidigare så är det väl mest troligt någon slags stående skämt.

  • Kollade just min sådanna karta hittade ingen sådan text
  • Kan vara på någon annan karta, mins inte vilken men jag vet att jag har den någonstans, hittar jag den så lovar jag att posta en bild =)

  • I Lizardmen boken näms en lizardmen stad som sjunkit i havet och som nu är bebodd av nåt slags "undersea race"

  • Ja aquatic lizardmen finns ju men det KAN du ju redan spela med (sacred host of Tzunki)
Sign In or Register to comment.