BUBBLEs MASSIVA turnering planeringstråd

13

Kommentarer

  • edited 27 april 2010 15:41

    Kollade upp det nu.

    Lokalhyra: 500kr/dygn, dvs 1000kr totalt.
    Mat: ca 50kr/portion vid buffé

    Öppen bar kostar inget extra, förutsatt att vi lyckas få personal att ställa upp.

  • Låter perfekt! Vi får planera anmälningsavgift och sånt utifrån det :)
  • Låter kanon!

    Jag kan dock inte komma i morgon, Sandra jobbar kväll. :(

  • Det låter nästan för bra för att vara sant. Grymma grejer. Jag antar då att vi får ragga serveringspersonal (med ev. serveringstillstånd) och göra upp med dem separat om betalning?

  • edited 27 april 2010 22:26

    Serverings-/barpersonal ska (av vad jag förstod) vara Origo approved, dvs deras egen.

    Jag har uppgett mig själv som kontaktperson. Tänkte att vi kan maila kårhuschefen vårt tänkta upplägg när vi diskuterat hur vi vill ha det imorgon. Vi borde skriva en lista med önskemål märkta med viktighet/prioritering.

    De praktiska detaljerna kring lokalen ska inte behöva hindra oss från att spika turneringsformat, önskat antal spelare, ungefärliga anmälningsavgifter och liknande. Tillkommer extra kostnader som mat får väl var och en betala för sig själv på plats eller liknande.

  • edited 27 april 2010 22:47

    Med risk för att någon annan redan totat ihop en dagordning för imorgon så tänkte jag ta mig friheten att lägga upp ett förslag till sådan som kanske kan snabba upp beslutsfattandet lite. Förslag ifyllda på en del punkter, utifrån vad jag läst här i tråden och/eller lösningar som funkat väl på andra turneringar jag deltagit i personligen och som jag tänkte kunde passa som startpunkt för diskussion. Märk väl punkt tre som garderar mig mot punkter jag (säkerligen) har glömt.

    1. Val av sekreterare.

    2. Dagordningen läses upp.

    3. Ändringar/tillägg till dagordningen.

    4. Datum. Förslag: 21-22 augusti.

    5. Turneringens längd. Förslag: 6 matcher över 2 dagar.

    6. Lokal. Färslag: Origo. Med eller utan personal/försäljning. Viss diskussion om praktisk genomförbarhet.

    7. Format på turneringen. Vissa val passar bättre ihop med vissa andra, varför vi bör ta ställning till 7.1-6 som en helhet istället för att ta ställning till varje punkt individuellt.

      1. 'Resurrection' vs. 'Progression'.

      2. TV. Förslag: 1150, 1110, 1000 eller 1250.

      3. Swiss vs. annat alternativ?

      4. 'Skill pack'. Förslag:

        1. 0-2 startskills. 1 skill efter match 1, 2, 4 och 5. 1 'doubles' skill efter match 3. Max en skill per spelare.
        2. Inga skills överhuvudtaget.
        3. En portion av TV (exempelvis 80) sätts åt sidan för att köpa skills och improvements för. Med eller utan restriktioner på antal "häjningar" per spelare.
        4. Enligt punkt 7.1 'progression'.
      5. Star Players.

      6. Inducements. Förslag: endast Halfling Master Chefs och Goblin Bribes.

    8. Ansvarspositioner. Löst förslag: 2-5 personer skulle kunna dela på t ex ekonomi, lokal, kost/servering, huvuddomare/regler, huvudansvar, spons, web/PR, anmälningar, tabell/swiss, priser.

    9. Deltagaravgift och eventuell NAF-sanktionering.

    Ser det OK ut?

  • Dagordningen ser bra ut. Fixade till markdownlayouten lite.

  • Jag kommer ej att närvara vid kvällens möte. Det enda som jag hoppas att någon tar upp och har samma åsikt som mig, är att OM man startar med ett lag med lägre TV för att hyra in en starplayer så kan det ju skita sig totalt om man möter ett annat lag som tänkt likadant. Även om de två parterna inte skulle hyra in samma så blev de nu utan och fick en bribe/merc istället.

    Dessutom är det ju verkligen att "lägga alla ägg i samma korg". Om någon har Griff som tar upp XXX TV och han , låt säga, "råkar bli nedsprungen av en orc", samt att en goblin "råkade hoppa av honom båda benen" så är man ganska toasted.

  • edited 28 april 2010 22:52

    Som vanligt får jag inte MarkDown att göra som jag vill, men kanske någon vänlig justerare kan trolla lite. Jag tänkte publicera våra beslut här i planeringstråden först för allas kännedom, eftersom det fortfarande är några "if-satser" att reda ut innan man kan kalla det för vår slutgiltiga turneringsplan. När detta är gjort (mindre detaljer, vi jobbar på det) så kan vi klistra in dokumentet i den nära stundande officiella DOUBT-tråden.

    1. Val av sekreterare. Undertecknad.

    2. Dagordningen läses upp.

    3. Ändringar/tillägg till dagordningen. Se nedan.

    4. Datum. Beslut: 21-22 augusti.

    5. Turneringens längd. Beslut: 4 matcher 21 augusti. 2 matcher 22 augusti, varav sista rundan är frivillig.

    6. Lokal. Beslut: Origo. Lokalen redan bokad. Med eller utan personal/försäljning -detta kommer att visa sig relativt sent i planeringen, varför vi inte kommer att gå ut med löfte om varkendera (om det klaffar är det en bonus).

    7. Format på turneringen.

      1. 'Resurrection'.

      2. TV 1150.

      3. Swiss, med viss frihet för ledningen att modifiera swissen för varje runda om det skulle innebära möten mellan "gamla polare" eller där en spelare får möta en specifik ras för tredje gången; detta för att öka spelglädjen.

      4. 'Skill pack': Alla lag startar med 1 skill. 1 skill efter match 1, 3, och 4. 1 'doubles' skill efter match 2 och 5. Max en skill per spelare. Preliminärt: Om NAF går med på det kommer Tier2-lag att starta med en extra skill (totalt 2) och Tier3-lag att starta med två extra skills (totalt 3). Vilka lag som vi rankar som Tier2 och Tier3 kommer att stå i de slutliga turneringsreglerna.

      5. Star Players får endast användas av Goblins och Halflings. Dessa lag köper dem för deras normala inhyrningskostnad och de blir en permanent addition till laget under turneringen.

      6. Inducements: Endast Halfling Master Chefs (Halflings) och Bribes (Goblins). Dessa lag köper dem för deras normala inhyrningskostnad och de blir en permanent addition till laget under turneringen.

      7. Slutspel: Turneringens näst sista runda avgör vilka som får spela final, enligt modellen för mittsäsongsturneringen.

    8. Ansvarspositioner: Närvarande delar preliminärt upp ansvaren i två områden och bildar radarpar. Obs: Det finns säkert utrymme att släppa in någon till som vill engagera sig. Micke, Gunnar: ekonomi, lokal, mat/dryck/kiosk, spons, priser. Lars, Daniel: web, PR, 'data', teknik, tabell/swiss.

    9. Deltagaravgift: 150 kr. Micke kollar villkor för NAF-sanktionering och huruvida vi ska lägga till medlemsavgift i NAF till deltagaravgiften för deltagare som ej ännu är medlemmar i NAF.

    10. Anmälningar. Daniel kollar om vi kan använda Fantasias postgiro. Annars blir det troligen någons bankkonto.

    11. Priser: Beror på hur många som anmäler sig. Priser som ska prioriteras är pris för 1:a plats, 2:a plats samt målningspris. Minst 1000 kr åsidosatt till priser i vår break-even budget. Micke, Gunnar, Lars och Daniel försöker skaka fram fler sponsorer.

    12. Sista anmälningsdatum: 1 augusti.

    13. Namnet på turneringen blir "DOUBT -Da Open Umeå BloodBowl Tournament".

    Vi var mycket optimistiska på vårt första möte. Folk, detta kommer att bli av!!!

  • Låter mycket, mycket najs.

    Visst kör vid Doubt Jr. nu snart, en test turnering för alla som vill spela lite nu direkt :)

  • Det tycker jag absolut vi ska göra.

  • Najs, då ska jag genast börja fundera på vad Basse ska spela. MUGAAGHAJAHAHAHAHAHAAAAA

  • edited 29 april 2010 11:46

    Då, var det klart. Basse vet vad han ska spela i Doubt Jr. Ni får däremot vänta tills turneringen drar igång, innan det blir officiellt.

    Jag har också redan bestämt mig vad jag ska spela. Så då är det bara att bestämma var och när ska den ta plats?

  • Jag kommer att lägga upp en tråd på TalkFantasyFootball nu och börja ta upp internationella anmälningar. Senare när betalningsmetoden är spikad så modifierar jag posten och hänvisar till aktuell metod.

    OBS, riktat till Gunnar/Daniel/Lars: För internationella deltagare kan postgiro vara svårt. Därför bör vi upplåta ett PayPal-konto för internationella deltagares betalningar. Jag kan lägga upp mitt, men jag kommer att vara på semester nästan hela juli och vara svår att nå under den tiden.
  • Jag tycker det är extra viktigt att vi spelar doubt Jr, så vi ser att allt kommer fungera bra inför stora turneringen ;) :P

    Nästa helg vad tror vi om det?

  • Lördag är gone för mig, en herrmiddag bokad sedan ca 3 veckor bakåt i tiden.

  • Efter snabbsnack med Danne Lee så kan han inte heller då, men det finns alltid en söndag :)

    Så vad säger ni? Söndag it is?

  • preliminärboka Söndag för lite tabletop GAMING!
  • Jag är bortrest hela nästa helg, men låt inte det hindra er :)

  • Jag är också bortrest hela nästa helg!

  • Jag har lite tajt med tid nästa helg... Konferenssäsongen startar nu så det lär bli en del helgjobb framöver för mig.
  • edited 1 maj 2010 11:12

    Hmmm, jag tror vi ska kanske ska starta en Doubt Jr, tråd för att se hur många som kan vara med överhuvud taget...

    För mig känns det som att om vi är över fem st så kör vi, bara för det är kul =)

    EDIT: Fyllestavning rättad.

  • En grej jag tänkte på ang Doubt. Nu kanske detta är självklart men visst är det 4 minuters rundor som gäller då så att man kan hålla tidsramarna lättare?

  • Ja, 4-minutersrundor och två timmar maximal matchtid, dvs inklusive alla kickoffs, pre- och post-match sequences.

  • Ah, najs.

    Ytterligare en fråga som jag tänkte på är. Visst är det bestämt at tom man gör ett lag med ett TV på t.e.x 1050, så får man skylla sig själv man får inte 100k inför varje match att handla inducements för eller?

  • edited 2 maj 2010 13:12

    Ja, det är bara halflings och goblins som får handla inducements. Dessa handlas permanent före turneringen, eftersom alla ändå alltid har 1150k TV.

  • Ah, som jag trodde då. :)

  • ARGH!

    Så trist, jag kommer inte kunna vara med i doubt, SUCK!

    Jag har domarutbildning 20-22 agusti. Den har alltid under mina 5 år som förbundsdomare legat första helgen i september för att i år ändrats till precis det datum doubt går av stapeln.

    ... .. .

    Jag finner inte ens ord av besvikelse.

Sign In or Register to comment.