9 Valkyrior

mhmh
edited 23 mars 2010 00:25 in Warhammer 40k

Jag har funderat runt lite. Skulle det gå göra en bra Imperial Guard arme med 9 Valkyrior 3x10 Veterans som troop och en Commisar som HQ. Jag är mycket sugen på att göra en Elysian Droop Troop arme och då är valkyrior ett måste.

Kommentarer

  • Skulle nog kört med fler veterans, men armén går att köra med men jag är tveksam till effektivitet. Isf skulle jag nog bytt ut 6 mot vendettor för lite AT förmåga.

  • Blir nog svårt att få plats att ställa upp 9 valkyrior på de flesta spelbord.
  • "Blir nog svårt att få plats att ställa upp 9 valkyrior på de flesta spelbord."

    Bah! Trams! Reserves juee!
  • För att inte glömma deep strike och outflank! Valkyrior/vendettor kan allt :P
  • Ja jag har har haft i tanken att också gör det, fast det sluta vara i tanken och jag har börjat med det. Har ska skälv fylla troop med veterans och ha en grupp stormtroopers samt säger jag att ja det behövs lite AT till en sån armé men en squad på 3 vendettor är tillräkligt enligt mej då veterans har melta och plasma.

    Har ingen aning dock hur bra armé kommer vara då jag bara tycker att den skulle så så snygg ut på bordet.

  • Det kan vara skönt att ha lite längre avstånd än en Melta på sina AT vapen.

  • Behöver man någonsin mer 3*3 twinlinked lascannons mot ett separat mål? Med en sådan squad med vendettor får man in 6,75 träffar om de är oskadade och man blåser av allt. (givet LOS osv)

    Kanske några scout sentinels med AT för att ge lite extra kraft och samtidigt hålla kvar lite av listans mobila tema?
  • Det är det som är så tråkigt med sentinels, även om man tar scout sentinels så är dom rent kostnadseffektivt mycket sämre AT enhet. Tror faktiskt det är få enheter som kan mäta sig med vendettans AT förmåga, hastighet, pansar och plusset att den också är transport för dess relativa poäng. Broadsides är väl en av få som kan komma nära antar jag pga AP1 och S10.

    Sedan är 3 vendettor mot ett mål lite av overkill i vissa fall, men poängen är att det är bara ett fordon/runda, och det är bra om man kan engagera minst två i rundan. Detta kan man dock komplettera med andra enheter.

  • Jag tror personligen man ska ta å blanda valkyrie enheterna en del. tex 2 anti tank och en anti infanteri valkyrior. vända på steken på nästa enhet osv. Så man kan skjuta på tja, allt möjligt hela tiden.

    Sen vill jag se 9 valkyrior på en plan samtidigt. satan så awsome!! (har fullt upp att få plats med min enda jag så vill som sagt gärna se 8 till på det :P)

Sign In or Register to comment.