Über Goblinider

Jaha nu sitter jag med flera vanliga goblinider som kommer att bli ännu fler eftersom jag tänker konvertera dom nya natt gobliniderna till ryttare till min goblin armé som är under uppbyggnad.

Så vad ska jag göra med figurerna som blir oanvända? Ja jag tänkte göra svart orcernas småbröder svart goblinider. Jag hade tänkt annvända dom som orcer vilket kommer ge min armé en riktig elit enhet (eller ja igentligen är det bra standard infanteri men i en goblin generals ögon är dom elit).

Hur som helst har jag gjort en test figur, så nu vill jag höra konstruktiv kritik och några tankar om det är okej att annvända orc reglerna till dom. Figuren står bredvid en av mina vanliga goblinider för att man ska se skillnaden.

framifrån

närbild

bakifrån

Kommentarer

  • edited 6 december 2007 17:16
    Men varför funkar inte länkarna?

    Jag kan inte få det att funka som det ska, men om man kopierar dom till webbläsaren så funker länkarna.
  • vet inte varför länkarna inte funkar, shysst målning dock!

    ps. det heter nattvättar- inte natt goblinider ;O
  • edited 6 december 2007 17:20

    Markera bara att den ska formattera inlägget som "markdown" längst ner i delen där man skriver inlägget

    Edit: vilken schyst spam det blev :)

  • Är du säker på att du använt 'markdown' och inte text? Inte alltid lätt att se vilken ruta som är ikryssad.
  • Ah, tre svar på under en minut..
  • Lite tveksam till orc reglerna men om dom inte är biguns så skulle det kunna kännas okej. Problem du kan inte ha en karaktär i din "elit" enhet och en black goblin general skulle passa dem.
  • Jaha det var därför det inte fungerade, jaja nu vet jag hur man gör.

    men tillbaks till tråden. Jag har tänkt annvända dom som vanliga orcer vilket bara det är en stor skillnad mot en vanlig goblin. Men någon svart goblin general blir det inte. Det kommer bli en vanlig goblin som kommer att glida omkring i sin vagn, vifta vilt med sin dvärg liknande yxa och dricka den bästa lugnade svamp drycken blänkande bitar och tomma hot kan köpa.

    Men vad tror ni kommer det bli mycket gnäll eller kommer dom flesta köpa idén?

  • Jag köper den i alla fall! :) riktigt nice

  • Jag tycker det ser välgjort och seriöst ut. Extra-rustningen och sådana detaljer ger figuren ett väldigt bra intryck, så jag köper också idén.

  • edited 7 december 2007 22:54

    Tack för trevliga svar. Ja, jag hoppades att idén skulle ses som seriös inte som någon som bara ville få lite mer kraft i armén.

    Här är några bilder på den ofärdiga standarbäraren.

    helbild

    snettuppifrån

    bakifrån

    närbild

    som ni ser har jag försökt göra en black orc inspererad mask åt honom, men den innehåller fortfarande lite spår av goblin. Vilket jag tycker är passande :)

  • wooow ritkigt snygga figgar..vill bara se meer!
  • Tråkigt nog har jag bara en 25mm bas kvar så det blir nog inge mer för ens jag har köpt en påse sådana.

  • Ser bra ut och jag tror inte det blir några problem då du har orc stora baser.Ser framimot att se hur armen blir i sin helhet så lycka till och jobba på =)

    Ps har du gjort någon lista ännu?
  • Jag har inte gjort någon lista ännu eftersom jag är lite fundersam hur många upprankade enheter man borde annvända.

    Annars går det sakta men säkert framåt och till slut får vi nog se en till goblin armé på fanatic =)
  • Awesome standard bearer, lite romersk legionär aktig armour om du frågar mig, dom ser så söta ut.

    Gulligulligull...... typ

    Ge oss mer!!!!! snälla

  • Jätterolig och orginell konvertering av din standardbärare, din armé kommer att bli skithäftig!
Sign In or Register to comment.