Kill Team Turnering!

edited 18 februari 2010 19:14 in Turneringar / konvent

Grattis Fällman till vinsten!

  1. Niklas Fällman 34pts
  2. Johannes Bodén 34pts
  3. Niklas Hansson 33pts
  4. Marcus Eriksson 30pts
  5. Björn Svensson 29pts
  6. Victor Bergenholtz 19pts
  7. Erik Öhman 18pts
  8. Henrik Gunillasson 12pts
  9. Johan Sandström 11pts
  10. Jonas Kriström 5pts

Den 7 Mars klockan 11:00 kommer det att hållas en Kill-team turnering på Fusk med de nya Reglerna från Battle missions

Reglerna är kort och gott:

  • 40K, 200 pts
  • 0-1 Elite
  • 0-2 Troops
  • 0-1 Fast
  • Inget med Armour value
  • inga 2+ sv.

Man köper gubbarna i grupp men det spelas i skirmish och är separata enheter från varandra. Tre modeller får var sin special regel(får inte ha två regler på en eller samma regel på två)

Mer Regler finns i Battle Missions boken som släpps den 6:e. Finns att kika i på Fantasia.

Det finns 16 platser och det kostar 20:-, anmälan görs på fantasia. Scenarion kommer senare.

Kommentarer

  • Nice är lätt på. Men jag har en fråga, om en unit leader har en förmåga som i normala fall sträcker sig till resten av uniten påverkas då alla ur den orginella uniten av den förmågan eller är det bara modellen som ger den.

    det fallet jag tänkte på just nu var eldar och deras exarcher, om jag tex köper bladestorm till min dire avenger exarch, kan då alla dire avengers som var i den gruppen från början bladestorma eller är det bara exarchen
  • Nä det kommer inte att sträcka sig till resten av orginal gruppen efter som det är separata figurer samma gäller typ en painboys feel no pain effekt

  • Restriktionerna har ändrats.

  • Är fordonen restriktionsfria i övrigt?

  • Enkel fråga.

    Hur gör man med deep strike?
  • enligt Battle Missions så får inga modeller sättas i reserv...
  • sorry det blev tillbaka ändrat.

  • Tiderna är från elva tills vi är klara men troligt vis är vi klara kring femtiden. det kommer spelas sex matcher och en timmes lunch i mitten.

  • edited 7 mars 2010 16:50

    Resultaten är nu uppe Hoppas alla hade en trevlig turnering ni får gärna komma med ris och ros om senariona.

    Till er som inte var med så kan jag bara säga att ni missade nåt!

  • var ricktigt kul är skit nöjd =)

    en tanke rörande cenariorna dels så kan anfallare vs försvare cenarion slå lite väl fel

    sedan skulle man kunna låna lite av lotr cenariorna altså att du te är hur mycket av din arme som är kvar när den andra försvinnner

    tex

    8-0 motstondaren är plånade du ahr inte förlorat någon model

    7-1 du liger över 75%

    6-2 du liger mellan 75 och 50

    5-3 du liger under 50men har inte botllat

    i sagan om ringen så skulle det va så att man kör "gämt antal runder" så om han gick först skulle jag behöft testa oxå eller något likande

  • Tror Fällman är extra nöjd eftersom att han vann ^^

  • edited 7 mars 2010 21:28

    Hehe

    en anna sak jag tänkte på om man i första cenoriot hade räknat qorters när man botlade så skulle cenariopengen i det bli mer en ara bonusar till den som van

  • Vad var det för teams som var med?
  • edited 7 mars 2010 22:41

    Niklas Fällman Necrons

    Johannes Bodén Space wolfs

    Niklas Hansson Tyranids

    Marcus Eriksson Tyranids

    Björn Svensson Tau

    Victor Bergenholtz Harlequins

    Erik Öhman Speed Frecs Orcs

    Henrik Gunillasson Thousand Sons

    Johan Sandström Gardet

    Jonas Kriström Thousand Sons

  • Ok, en del tuffa teams.
Sign In or Register to comment.