lågkompad Dark Eldar arme till gothcon

edited 5 december 2007 16:43 in Warhammer 40k
HQ 1: Dark Eldar Lord, Arahon - 171 pts.
power weapon
Combat drugs
Shadow field,
plasma grenades
Tormentor helmet
reaver jetbike
haywire granades

HQ 2: Haemonculus 65 pts.
Destructor
Scissor hand
Nightmare doll

Haemonculus 45 pts.
Destructor
Scissor hand

ELITE 1: Wyches
7+1 wyches - 155 pts.
plasma grenades
wych weapon
blaster
Succubus; Agoniser, Grunesome talisman
Raider; disintegrator, horrorfex - 65 pts.

ELITE 2: Mandrakes
8 mandrakes - 120 pts.

TROOP 1: Warrior squad - 100 pts.
10 Warrior
2 dark lance

TROOP 2: Warrior squad - 100 pts.
10 warrior
2 dark lance

TROOP 3: Rader squad - 104 pts.
8 warrior
1 splinter cannon
Sybarite; xenospam, haywire granates
Raider; horrorfex – 60pts.

TROOP 4: Raider squad - 74 pts.
8 warriors
1 lance
Raider; horrorfex – 60 pts.

TROOP 5: Warrior squad - 126 pts.
12 warriors
2 splinter cannons
2 blaster

FAST 1: Reaver Jetbike Squad - 120 pts-
4 reaver
2 blasters

FAST 2: Reaver Jetbike Squad - 120 pts-
4 reaver
2 blasters

HEAVY 1: Talos 100 pts.

HEAVY 2: Talos 100 pts.

HEAVY 3: Revager - 120 pts.
3 disingrators

1750 pts.

Kommentarer

  • edited 6 december 2007 01:00
    Grymmt intressant lista. Du har en balananserad och schysst lista skulle jag säga. Nu var det ett tag sen jag spelade dark eldar men jag föll då hårt för jetbikes och därmed tror jag direkt att dom är värda i alla roller.

    Jag skulle dock vilja se en agoniser på din archon.. med st 3 är det alltid värt att ha då han ändå aldrig kommer att wounda på bättre än 4+ och om du möter en fiende med högre toughness tex. tyranider och liknande är han fruktansvärt effektiv, archon med agoniser och shadowfield är en hivetyrants värsta fiende. Sen stoppa honom tillsammans med dina reavers.

    Talosar som heavy är alltid lite lurigt. Dom är en ganska formidabel närstridsenhet men dom lider starkt av att vara ganska sårbara för anti tank då dom är så långsamma. Jag förstår tanken om du vill ha dom för att beefa upp linjen med lite närstids muskler.

    Kan vara effektivt. Det är dock helt upp dig. Kan säkert funka ganska bra. Annars är hellions (Herrarna med vingar tänker jag på, jag minns ej om det är namnet på fjäderfäna eller skysurfarana) med splitercannons en rimlig ersättare. antitankslotsen är som jag ser väl upfyllda :)

    Kompet är jag helt borta på dock. Har ingen som helst aning om vad denna skulle få. Iofs så kan jag inte ett smack om komp då jag aldrig spelat i en turnering där komp ingått.

    Över lag en väldigt intressant lista som jag skulle tycka var utamanande och rolig att möta.
  • DonConcho: Kan vara effektivt. Det är dock helt upp dig. Kan säkert funka ganska bra. Annars är hellions (Herrarna med vingar tänker jag på, jag minns ej om det är namnet på fjäderfäna eller skysurfarana) med splitercannons en rimlig ersättare. antitankslotsen är som jag ser väl upfyllda :)

    Med tanke på att Scourges är lika fragila som warriors men mer än dubbelt så dyra så är det svårt att få dem att prestera. Jag tycker de är tuffa koncept- och modellmässigt, men spelmässigt suger de. När de väl skjutit sin första salva i spelet kommer de bli dödade när motståndaren skjuter tillbaka.

  • edited 6 december 2007 13:48

    Med tanke på att Scourges är lika fragila som warriors men mer än dubbelt så dyra så är det svårt att få dem att prestera. Jag tycker de är tuffa koncept- och modellmässigt, men spelmässigt suger de. När de väl skjutit sin första salva i spelet kommer de bli dödade när motståndaren skjuter tillbaka.

    är samma sak med plasma båten :P

    Jag skulle dock vilja se en agoniser på din archon.. med st 3 är det alltid värt att ha då han ändå aldrig kommer att wounda på bättre än 4+ och om du möter en fiende med högre toughness tex. tyranider och liknande är han fruktansvärt effektiv, archon med agoniser och shadowfield är en hivetyrants värsta fiende. Sen stoppa honom tillsammans med dina reavers.

    lorden har st. 4 eftersom har har cyckel sen kan man bara dråga till 5, visst inte lika bra monster jäggare med det är wyches och lansar.

  • fixat lite listan lite bättre/sämre?
Sign In or Register to comment.