Thunderwolf Lista

mhmh
edited 22 januari 2010 22:38 in Warhammer 40k

Tänkte visa min thunderwolf lista. Jo jag vet att den har en stor nackdel men den är cool.

  • Canis Wolfborn 185pts
  • Wolf guard battle leader, thunderwolf mount, thunder hammer, wolftail, wolfthoot 160pts
  • Wolf guard battle leader, thunderwolf mount, thunder hammer, wolftail, wolfthoot, runic armour 180pts
  • 5 thunder wolf cavalry, 5 strom shields 400pts
  • 5 thunder wolf cavalry, 5 strom shields 400pts
  • 5 thunder wolf cavalry, 5 strom shields 400pts
  • 10 Fenrisan Wolf Pack, cyber wolf 88pts
  • 10 Fenrisan Wolf Pack, cyber wolf 88pts
  • 10 Fenrisan Wolf Pack, cyber wolf 88pts

Total: 1989

Kommentarer

  • Surt att inte kunna hålla några objectiv med den dock. iom att wolfsen är supernumerary.

  • Sant. Men om du förlitar dig på att wipa motståndarna så kör hårt =) Skulle vara coolt att se den uppställd om du fixat snygga figurer.
  • Vem bryr sig om objektiv. Det är ändå manliga män som rider på as manliga vargar. Vad kan gå fel?

  • Vad tänker du använda för figurer?

  • Canis är ju ett självklart. Sen till Fenrisan Wolfes dunno Och till Thunderwolfs... Vete tusan. Jag letar

  • Till fenrisian, skulle jag antingen köra chaos hundar och greenstuffa dom lite, billigt och i plast. men en del arbete.

    Annars finns det häftigare och snyggare alternativet, dock dyrare. gamezone vargar, i tenn. Finns på fantasia.

  • Jóbbiga med nuvarande edition så blir det lika även om du wipe'ar i ett objektivsenario :/

  • Jo jag har spanat in gamezone vargarna. Rikrigt snygga har även spanat in lite vargar från en annan tillverkare där dom är mera naturtrogna. Dvs inte en massa plåt och skit på dom. Sen angånde thunderwolf killarna så finns ju alltid. Köpa 15 Canis för att få mounten. Sen förska göra så gått det går. Själva ryttaren är inget problem. Det stora är att det blir trist med en hel arme där alla vargar är lika varandra.

    Sen vinna med dom är jag inte ute efter. Skulle jag vara ute efter att vinna så hade det inte funnits mycket liv här på jorden. (Love to a .45 is all you need to win)

  • Det du annars skulle kunna göra är att kasta bort några av sköldana i grupperna, då det faktiskt lönar sig att ha blandad gear, iom woundallocation. Sköldarna är rätt dyra så kastar du bort några i varje grupp, att du kör med 3 eller 2 sköldar per grupp så har du poäng över till att köpa in några grey hunters alt bloodclaws, vips har du löst oförmågan att vinna.

    Om det är riktigt är med temat så kan konvertera dom till wulfen eller liknande.

  • mhmh
    edited 23 januari 2010 23:27

    Jo jag har funderat på att köra dom wulfen. Har hittat ett par ascoola varulvs modeller som skulle gå att ha. Modellerna är baserade på Underworld filmernas varulvar. Dom är ca en torso längre än en vanlig space marine. Men ändå. Det är ju inte samma sak. Thunderwolf kavalleri är ju SW som rider på anabola vargar.

    Ska också säga att jag sitter och skissar på en 2000pts normal arme.

Sign In or Register to comment.