Arjac;s sköld

mhmh
edited 22 januari 2010 16:50 in Figurmålning etc
I min SW arme måste jag ha Arjac. Jag har allt utom ett big ass super sköld. Skölden hade jag tänkt skulle vara ca 85% av hans kropps storlek och på den ska jag ha den Logans varg ikon. Hittills har jag funderat på topluckan på en Rhino rundat till kanterna. Kanterna kommer inte vara helt symetriska det är ändå en stor bit av adamantium laced obstinite. Och sen har jag förlängt honom lite han är ca ett huvud längre än alla andra terminators. Men innan jag sätter igång och köper en massa från Dea så undrar jag om någon annan har några ideér eller synpunkter?

Kommentarer

  • Kolla king Alrics sköld (den han står på, den är grymt fet och grymt cool, dock tungt att få dit några SW loggor men mönstret på den skulle funka väldigt bra till wolvesen

    skölden syns lite dåligt men...

  • Men står han inte på den. Kommer den löst?
  • Jag tycker också en stor rundsköld skulle passa utmärkt till Arjac.

  • mhmh
    edited 22 januari 2010 23:09
    Tänkte göra en lång runorm där det står.
    Fyrir Russ og öllfaðir og gamla úlfur, Vígtönnfaðir, Hár konungur Fenris
    allt i runor. Kan bli pilligt. Men om inte allt får plats räcker Fyrir Russ og öllfaðir. Självklar ska allt vara skrivit i 24-typiga futharken.
  • Skölden är lös, dock så har en av shieldbearersarna sin hand fastgjuten i skölden men den är lätt att ta bort

  • mhmh
    edited 23 januari 2010 10:34

    Hmm. Får göra en visit till Dea. För min plan om ett hemma gjort sköld gick åt pipsvängen. Satt och karvade och greenstuffade på en sköld. Jag fick till och med in hela runormen. Var skit glad till jag satte fast den. Jag konstaterade att större är inte alltid bättre. Nu vet jag varför folk hoppar ifrån broar. Så diddly doddly dåligt det blev.

Sign In or Register to comment.