Hasslefree miniatures, Ray av Klomster.

edited 22 januari 2010 00:21 in Figurmålning etc

Tänkte att då jag sällan lägger upp saker här så skulle jag visa upp min nya "inquisitor".

Ska ha honom när jag spelar 1000pts turnering och ska ha honom som inquisitor. Men slut på skitsnack och upp med lite bilder!

Friedrich hochenstein

Han har haft en kass dag

Hans hemvärld har blivit invaderad, hans hus, katt, bil, barn och video har blivit antingen förstörda eller stulna....

Men den sista droppen kom när en granat träffade hans kontor..... och...

Spillde.... hans.... KAFFE!!!!

Kunde inte låta bli storyn :P

Anyway, här är den bästa bilden på han. Fin bild på arg man

Och en jämförelse mellan han och en grey knight terminator. Liten arg man bredvid stor arg man

Hursom helst så hoppas jag ni gillade den, jag är ganska nöjd med resultatet.

Kommentarer

  • Haha. Påminner lite om han i Falling Down. Snygg figur. Gjort hela själv?
  • All målning, som sagt så är den från hasslefree miniatures så tyvär har jag inte skulpterat (om jag hade såna skills)

    Håller dock med om falling down, väldigt mycket så faktiskt.

    En god vän tyckte att det påminde om en av karaktärerna i Left 4 dead. (Annan hudfärg dock)

    (Fascinerande att alla kollar på alla inlägg, men bara kanske 1 svarar :P )
  • Jo väldigt lik office killen i Left 4 dead.
    http://games.mescript.com/images/content/left_4_dead/character/left_4_dead_characters.jpg
  • Och att han har hår. Annars är dom rätt lika.
  • Jo. Båda är kontors nördar vars dag har gått helt åt hel**te. Det är en cool inquisitor. Lite mera casual än dom normala inquisitatorerna.
  • Nere på Ylva har vi använt Hasslefree modeller till ett mycket underhållande zombiespel som en av medlemmarna kokat ihop. De är betydligt mer naturtrogna än GW:s.

    Den figg som visar upp sig här har även målats av Ooan (Mortarion) nere hos oss. Ett bra val och en väl utförd modell.
Sign In or Register to comment.