BUBBLE 3 Infotråd

1235712

Kommentarer

  • Jag tror de måste följas ganska slaviskt. Det är väl dock helt ok att tjata på folk så att de spelar sina matcher.

  • Du kan vara lugn Emil, dina spandexflickor ska få smaka vargabett innan den 26e =)
  • Ingen rädder för vargen här, vargen här, vargen här.... Och du flera miljoner hårdrockare kan inte ha fel, spandex och pudelfrisyr är alltid inne...
  • edited 17 februari 2010 16:53

    Skönheten och Odjuret

    Tackle-tidningen (TT)

    Under förmiddagen utspelade sig BK Bärmachts tredje match, och den här gången fick människohjältarna ta sig an de vandrande smutsfläckarna i Beauty of the Beast. Redan tidigt i matchen bet BKB spelarna ihop sina glest placerade tänder och förpassade några av de mindre hållbara lortpellarna till komposthögen, medan större delen av det egna laget fick finnas kvar på planen. Kadaverkrigarna från BotB kunde aldrig riktigt hämta sig från den inledande gallringsproceduren, utan fick se sig bli stadigt mer utnumrerade eftersom matchen gick. Under tiden kunde publiken se BKB göra ett tidigt, otaktiskt, ledningsmål redan i den första halvleken, samt även få in 2-0 efter att BotB's fåtaliga rerolls tagit slut sedan länge.

    BK Bärmachts omtalade coach, ägare och pensionsrådgivare Setomidor utnyttjade uppmärksamheten i samband med matchen till att sätta press på nästa motståndare, och sa bland annat att "oavsett eventuella kossor på planen kommer den luggslitna hundflocken att kamma noll".

    Låt oss se om den senaste tidens oväntade framgångar fortsätter.

    Belina Nichtwit, TT
    (Ersätter Fabricio Gnetsvans p.g.a. mystisk frånvaro.)

    Matchen sponsras av:

    Ariel
    För riktigt svåra fläckar

  • Men Big Nuffle också, vad är det för megahöjningar som dundrar in, en efter en?

    Senast BK Bärmachts thrower som troligtvis börjat dagen med ryssfemmor i morgonflingorna...
  • Argh!

    Efter två vinster och en draw så trodde Bring Out The Dead! Att de kunde ta ledigt från träningen i veckan. Det straffade sig direkt.

    Hoppas de lärde från sina misstag...
  • Ja, slår man ettor får man skylla sig själv.

  • Tycker det mest pinsamma var nog att detta var första gången publken kom och tittade på dem. Iofs så tar det ett tag för döda att gräva sig upp till ytan och ta sig till arenan, men undrar om de inte kröp tillbaka till kyrkogården efter gårdagens minst sagt pinsamma uppträdande. Hellre vara död än att uppleva det där en gång till.
  • Fullmoon Prowlers har meddelat sina fans att de nu bytt Team-Intro-Song; Från AC/DC:s "Night Prowler" till den svenske artisten Petters "Det går bra nu". Vissa tolkar detta med viss ironi.
  • Annars trodde jag de höll sig till favo-bandet Dead by April
  • edited 18 februari 2010 21:57

    Imperiet i Sorg

    Nordland Patriots coach, den rättrådige och vördnadsinbjudande Kapten Vendetta: "Jag fattar det nog inte fortfarande, att kliva in i omklädningsrummet och se den tomma platsen, jag...j-jag kan inte tänka på det just nu, det ligger för nära...ursäkta, jag måste... gå...grabbarna, de måste få veta vad som hänt."

    Under kvällens match mot föredettingarna i Big Blue Bashas, på bortaplan, hände det otänkbara, stjärnthrowern och lagledaren Lance...DOG! Lance gjorde en heroisk insats på linjen - där han täppte igen en lucka som BBB säkerligen hade utnyttjat i annat fall (pga. manbortfall) då det inträffade: Lance föll, då han osjälviskt kastade sig i vägen för ett rasande grönskinn.

    Ett ögonvittne hade detta att säga:

    "Han(Lance) gjorde en självuppoffrande dubbel nedtagning då en Black Orc svingade mot honom, och när dammet lagt sig låg han kvar på planen. det blev dödstyst i arenan...hela mitt innanmäte knöt sig, och mitt hjärta slutade slå för en sekund...Han bars ut på bår, coach Vendetta kunde höras från sidlinjen, manandes på sina mannar, till mod, blod & ära. Och matchen fortsatte, men det var inte samma sak, jag tror alla kände det..."

    Medans: Apotekaren gjorde vad han kunde under läktaren, trots tappra försök och fem - mer eller mindre - frivilliga (hemlösa)blodgivare, gick Lance liv inte att rädda.

    Nyheten spred sig som en löpeld genom hela Imperiet, och Nordlands Elector Count Theoderic Gausser hade detta att säga:

    "Han(Lance) var en sann hjälte, inte bara för folket i provinsen, utan över hela Imperiet, vi är naturligtvis förkrossade, min fru speciellt, då de hade en väldigt nära relation. Jag är säker på att Kalle F. kommer göra det enda rätta: att inrätta en nationell helgdag, denna sorgens dag: den 18 Feb."

    Patriots stab kunde nås under kvällen, men var av förståeliga skäl fåordiga:

    "Trots vinsten med 2-0, på bortaplan, är det svårt att glädjas en dag som denna, speciellt inte då även Timmy(Catcher) blev brutalt påhoppad av en svartmuskig lurk, och missar nästa match. Som om han(Timmy) inte har haft det nog svårt, han har varit oförmögen - sedan födseln - att tala kinesiska. Vi(staben) har redan satt hjulet i rullning, för även om det är svårt, så måste vi gå vidare, säsongen är lång och bollen är oval och spikförsedd. Vi kan informera att Lances' blodslinje inte...gick hädan...med honom, då hans yngre - mindre rövhakige - bror Vance har plockats in från reservlaget Nordland SS (Seasonal Substitutes) eller förkortningen NS (Nordland Substitutes). Vi har allt förtroende i världen för att Vance kommer göra Lance stolt, där han sitter vid Sigmars högra sida i sin himmel. Vi kommer att presentera den nya laguppställningen under morgondagen. Det var allt, tack."

    Nordland fans kan - trots att det är svårt - så småningom glädjas åt att inte mindre än tre spelare lärde sig nya tricks, Timmy lärde sig (trots skadan) att kasta sig efter bollen, Lineman Earl lärde sig sparka och blitzern Frank Jr. (som kom in från Nordland SS för att ersätta sin far under säsong 1) lärde sig (efter Lance tragiska bortgång) att vakta lagets (blivande)storstjärnor.

  • Aaaw, Lance är död? Det var ju... tråkigt ;)

  • HAHA lol! *fniss*

    Jag vill verkligen spela mid-season tourney men vet inte vad ni säger om man typ är med fram till 18 eller så. Lång historia kort, någons föräldrar kommer in från London för att deppa i umeå just DEN helgen. Jag har iaf fått några mycket lukruativa kontraktsförslag från 2 andra klubbar så kanske Fullmoon Prowlers blir lämnade i skiten =P

    Och till dig Odium_Khan, tar du med din "match tröja" så tar jag med mig min
  • Jag och Klas är fullt beredda på att hoppa över omgångar eller till och med hela turneringen med våra lag om det skulle bli ojämnt antal lag. Men helst vill vi förstås lösa det så att vi kan vara med och spela själva också! Till exempel om vi vet från början att det kommer att vara nio coacher startfältet kan man ju lägga upp det så att en coach från bottenskikten i swissen får stå över varje omgång. Om du vet i förväg att du kan vara med tre omgångar av fyra så kan vi nog lösa det också.

    Matchtröjan kommer med.

  • Var det på riktigt så att ingen var där och såg Lance och grönskinnet gå hädan? Tycker att 0k i gaten tyder på en usel marknadsföring av matchen...
  • edited 21 februari 2010 16:27
    The Beauty have conquered the beast! Nu har Nurgle vänt på steken och den efterlängtade segern kom till slut! Det var en tung men väl förtjänt seger och fullspäckad med action redan från start. "Besten" själv fick vara med på bara en block för att sedan äta jord i duggout.
  • Spänningen är olidlig, kommer dodge att rädda PETAs AG5-lineman från måltavla-i-pannan-döden?

  • Vill ni ha AG? spela hos mig, alla som spelar här får ag på någon spelare :p
  • edited 22 februari 2010 20:12

    Hrm, 6+4 på en Blitzer med Guard, vad tror ni? Heta kandidater är både +MV, +AV, Mighty Blow och Stand Firm.

  • +MA är min favoritboost på Humans. De kan bli ett så sjukt snabbt lag.

  • Att lägga +MV på en blitzer med guard tycker jag inte känns så lyckat. Jag skulle ta MB eller SF; tråkigt men effektivt.

  • barrskog: Jag är lite inne på det också, men samtidigt är det grymt med en så mobil guard. AV känns också relevant, eftersom Guards oftast står och knölar vid något stort och farligt...

  • Jag älskar Tackle, jag hatar när man möter blodgers(tro mig, det gör man) och när man inte slår ner spelare.. han kommer ju stå i tacklezones och han kommer få chansen att blocka.. då vill man slå ner folk :) men har du många tackles så är stand firm ett iritationselement som duger.
  • edited 23 februari 2010 16:04

    ModeratorLars informerar: Eftersom det från och med nu finns en bloodbowlkategori kan det vara idé att skapa nya trådar i den när det ska diskuteras skillutvecklingar eller annan taktik. På så sätt fylls inte FUSK-kategorin med fler blodbowlingstrådar i onödan. Den här infotråden kan ibland bli för mycket mycket lag/spelare-specifik och för lite lite generell ligainfo av typen matchrapporter eller ligaregelfrågor.

  • Skulle nog oxå gå på +Ma, tänk vad det kan göra mot en cage
  • Vi håller just nu på att uppgradera servern, så alldeles snart borde allt fungera igen!

  • edited 26 februari 2010 13:58

    Update: systemet kör nu senaste versionen! Rapportera gärna alla konstigheter till mig som vanligt :)

    Administratörer (läs mig eller Hunden), kan nu ersätta lag. För att få ett lag ersatt, skapa ett nytt lag som vanligt, och skicka sedan ett meddelande till någon av oss. När vi ersatt laget kommer alla ospelade matcher att ändras till det nya laget, och det gamla laget kommer att pensioneras. När det nya laget spelat sin första match kommer även tabellen på framsidan att uppdateras.

    Vi stöder nu också att användare själva lägger till matcher, och det kan man göra genom att gå in på Matches -> Tournaments -> Main season, där det om ca. en vecka kommer finnas en länk där det står "Add game".

  • NORDLAND PATRIOTS - EN SPILLRA AV SIN FORNA STORHET -

    Efter två katastrofala matcher mot de Imperiska motståndarna Reikland Runners och BK Bärmacht så står det skriver, med skyhöga - neonlysande - bokstäver: PATRIOTS SAKNAR LANCE. Det var ett osäkert och håglöst Patriots som ställde upp till match(eller slakt) idag, och anledningen - som fansen fruktade - stavas: Lance. Stjärnthrowern, förebilden och lagledaren Lance' död slog hårdare mot de tappra spelarna än väntat och resultatet lät inte vänta på sig. Två klara förluster, både sett till TD's, CAS och spelkvalitet. Trots den yngre brodern Vances' intåg i truppen kunde inte hålet efter Imperiets störste lirare genom tiderna fyllas.

    Och som unken kålrot i milkshaken blev även Ogren Billy Bob skadad efter den första matchen och kommer i framtiden spela med ett hårdbandagerat knä, något som kommer hindra hans rörselseförmåga under resten av karriären. Illa, illa för Patriots, fansen är med rätta oroliga.

    "Idag är det tungt, Lances' skugga ligger över oss än," sade den ståtlige Coach Vendetta efter den sista matchen och fortsatte; "men till turneringen den 6:e Mars hoppas jag att grabbarna har repat nog mycket mod för att kunna stå upp bättre än de gjorde idag. Billy Bobs' skada slår även den hårt, men då 'BB' ofta finns på linjen eller mitt i gröten hoppas vi att det ska lösa sig ändå."

    Imperiet håller andan: kommer Patriots kunna resa sig?

Sign In or Register to comment.