Tyranids Stompy Lista

edited 2 december 2007 10:31 in Warhammer 40k
Hive Tyrant: Scything Talons, Bonesword & Lash whip, Toxin sacs, Flesh hooks, Psychic scream
3 x Tyrant Guard: Rending Claws, Scything Talons, Flesh hooks

Hive Tyrant: Venom Cannon, Bonesword & Lash Whip, Toxin sacs, Enhanced senses, Psychic Scream

Carnifex: Enhanced senses, 2 x Twin-linked Devourers
Carnifex: Enhanced senses, 2 x Twin-linked Devourers
Carniix: Crushing claws, Rending claws

6 x Genestealers: Scything Talons
10 x Termagaunts
15 x Hormagaunts
6 x Ripper swarms

3x Raveners: 2 x Scything talons

Carnifex: Crushing claws, Scything Talons, Tail weapon-mace, Flesh hooks, Tusked, Toxin sacs, Adrenal gland (i), Reinforced Chitin, Extended carapace, Acid Maw

Carnifex: Crushing claws, Scything talons, Tusked, Flesh hooks, Toxin sacs

Carnifex: Enhanced senses, Venom Cannon, Barbed Strangler

Total: 1750 (inte över iaf)

Så här ser listan ut som jag har och som jag vill börja spela lite oftare.

Kommentarer

  • edited 2 december 2007 12:11

    Hur många poäng är det sammanlagt?

    Jag har bara en invänding: gör alla fexar unika genom att mutera ett av de klonade elitvalen. Det blir roligare och tuffare då.

  • Awesome lista, vore jävligt kul att spela mot den

  • Pratar vi komp så är det ju en himla tur att ingen av dina tyranter har vingar och att inte alla dina HS-fexar ser ut som den sista. Däremot borde den beefade (första HS) ha regeneration, bara för att göra den ännu äckligare.
    Spelar du en sån här stompylista så tycker jag det är helt ok. Den är förhållandevis "snäll" om man jämför med vad du KAN göra.

    I say go!
  • Listan är på 1750 och den är oerhört rolig att spela med.
    Att mutera ett av elit valen blir lite svårt då du inte får något för 2pts.
    Visst kan det vara lite tråkigt med 2 av samma skjutande fex, men de fyller sin uppgift med att skrämma motståndaren och på så vis låta de större kliva framåt.
  • För att vara en big guy lista så är den väldigt snäll! Bra ett 2+ sv, ingen vingad tyrant. Den har lätt chans att få bäst komp av alla big guy listor jag hittils sett.

  • Att mutera ett av elit valen blir lite svårt då du inte får något för 2pts.

    Ja, men du skulle kunna skapa en annan variant av dakkafexen i fråga. Till exempel byta ut ett vapen mot ett annat eller ett närstridsvapen och någon biomorph. Har ganska dålig koll på vad olika options kostar, men det lär finnas någon variant som kostar ungefär lika mycket.

  • Jo den är relativt snäll, personligen så ser jag inte nyttan med att ha en vingad tyrant och sen så är den nya hive tyrant modellen helt perfekt för att klara sig utan vingar.

    Vi får se om jag byter ut något vapen på en av devourer fexarna.
    Men det är troligast att det inte blir så då de vid flertalet tillfällen tagit igen sina poäng och skrämt motståndaren till dåliga taktiska val. Men jag skjuter itne bort idén.
  • du kan inte prova men deathspitters då? om du vill köra alla fexa unika.
  • Är inte så förtjust i Deathspitters på monster, ett twin-twinlinked skott är inte lika bra som 4.
    Vi får se hur det blir, men jag tror inte jag kommer ändra på monstrena (mest för att de redan är klara) =)
  • Hive Tyrant: Scything Talons, Bonesword & Lash whip, Toxin sacs, Flesh hooks, Psychic scream
    3 x Tyrant Guard: Rending Claws, Scything Talons, Flesh hooks

    Hive Tyrant: Venom Cannon, Bonesword & Lash Whip, Toxin sacs, Enhanced senses, Psychic Scream

    Carnifex: Enhanced senses, 2 x Twin-linked Devourers
    Carnifex: Enhanced senses, 2 x Twin-linked Devourers
    Carnifex: Crushing claws, Rending claws

    6 x Genestealers: Scything Talons
    8 X Genestealers
    8 X Genestealers
    8 X Genestealers

    Carnifex: Crushing claws, Scything Talons, Tail weapon-mace, Flesh hooks, Tusked, Toxin sacs, Adrenal gland (i), Reinforced Chitin, Extended carapace, Acid Maw

    Carnifex: Crushing claws, Scything talons, Tusked, Flesh hooks, Toxin sacs

    Carnifex: Enhanced senses, Venom Cannon, Barbed Strangler

    Total: 1750 (inte över iaf)

    bätttre/sämre?
Sign In or Register to comment.