Pirate gang.

edited 26 november 2009 01:29 in Figurspel

Hittade lite pirater som jag tänkte använda i Mordheim, tyckte kvaliteten var mycket god och det var ett sant nöje att måla den första.

Jag ber om ursäkt för att den första inte hade någon bild på sig när den var direkt från förpackningen. Men det går nog att lista ut vissa av detaljerna som kanske försvann i målningen. Svullo höger wip

Den påminner om gw's ogres i designen. Svullo vänster wip

Jag råkade missa lite mould lines, men det är sånt man får ta. Svullo bak wip

Jag giller definitivt detaljerna i ansiktet, personligen så tycker jag att dom rivaliserar forge world i skulpering-kvalitet. Svullo front wip

Och här med basning. Svullo done

Och här är hela gänget, den förra ägaren hade målat dom med vattenfärg, slöseri med sån här fin kvalitet på modellerna. Gang-war

Jag fick dock betala för kvaliteten dock, 250 spänn, utan frakt.

Vad tycks?

Kommentarer

  • Ser Coola ut. Mordehim är kul börjat spelat det rätt nyligen jag med.

    Tycker defentivt dem funkar som pirater.
  • edited 26 november 2009 15:29

    Dessa modeller kommer från brädspelet skattkammarön..

    Är det bara jag som tycker att de ser förjävliga ut? Jag har ett ex av detta spelet och du får gärna köpa dessa för 250kr... Spelet kostar troligen mindre men men :P (aka du blev lurad)

    Inser nu i skrivandets stund att detta är ett skämt och att jag blev ägd som trodde att du var allvarlig

  • möh möh möööööh

    Stackars Falle blåst av klomster av alla människor detta är något för historie böckerna

    Nåja jag hade nog tagit det på allvar jag också om jag inte hade haft förkunskap om hur denna modell kom i klomsters ägo till att börja med, så man kan väl säga att jag fuskade lite :).
  • edited 28 november 2009 14:00
    Hehehe, för dom som tror på 90% av det jag skrev i tråden ovan så ska jag informera er om att Klomster ibland är en väldigt oseriös person.

    Ända som stämmer ovan är typ... att det påminde mig om Ogres, och att den var kul att måla.

    Inte betalat ett öre för modellerna, äger dom inte ens, får dock måla dom om jag vill.

    Dock så fuderar jag på att se hur mycket jag kan förbättra vissa av dom, bara målning gjorde underverk på svullo.

    Edit: Spelet heter Sjörövarön, spelet om kapten Kidds skatt.
Sign In or Register to comment.