En preatorian sketch för mina mechanicus.

edited 23 oktober 2009 06:06 in Warhammer 40k

Jag vet att jag inte fick till benen riktigt, och jag snabbgjorde bara boltern. För alla vet hur en bolter ser ut. Anatomin fick gå ner för att jag satsade bara på design. Preatorian Jag satsade mer på armour design, och kroppen, tanken var att istället för muskler och skinn så ska musklerna vara wire, och skinnet ska vara armour plates som täcker delar av denna wire.

Jag vill ha robe för det är häftigt, men jag ville ha den annorlunda ifrån vanliga skitarii, så jag tänkte ha den öppen. Bara för att det är coolt (vilket resulterar i 25000 ggr mer jobb, men det är en annan femma) Frågan är. Tycker ni detta ser bra ut? Borde jag satsa på andra vapen? Nån ryggsäck? Annan sorts ben, armar eller huvud?

Kommentarer

  • Jag tycker konceptet ser bra ut, det enda jag kan tänka på att ändra är väl på benen lite grann, som tauspelare känns designen på knäna och smalbenen bekanta från våra firewarriors (och samma sak på armbågsskydden). Inget fel i det, men det kanske inte var/är tanken?

    Men jag måste ändå ta och säga att du ändå lyckats arbeta fram något väldigt intressant och snyggt där, mycket eget men i sann 40k stil. Ser fram emot att se hur det går att göra som modell =)

  • Skitarii med helkåpa har man sett förr. Snyggt, ja, men kanske inte det logiskt optimala på ett slagfält (eller ens en vanlig trappa). Jag gillar designen till vänster såsom den är. Den öppna kåpan kommer visa mer av "figuren" på "modellen" (ja hur säger man?) vilket bara skulle bli snyggt. När Mechanicus vandrar fram ska det synas att de tagit "väl " hand om sin kropp :P

    De tunnare benen faller på något konstigt sätt mig i smaken. Varför krångla med stora otympliga muskler när man lätt kan skaffa mindre, starkare och mer lättreparerad hydralik istället ;)

    Vet inte om det skulle passa med någon ryggsäck. Allt blir ju annorlunda när man väl gör verklighet av modellen. Men några extra magasinfickor eller granater skulle se bra ut.

  • Du är bra på att rita.
  • Tänkte bara säga att jag har börjat skulptera denna best nu så om ni vill se mer av honom så kommer det inom en någorluna snar framtid.
Sign In or Register to comment.