Sorry perkanis.

edited 4 oktober 2009 22:24 in Figurmålning etc

Men jag kunde inte låta bli, när du sa "Jag bryr mig inte om du målar en, jag har flera backar med marines som ska målas om"

Så tänkte jag. -Jag måste bara testa hur bra dom kan bli med det färgschemat och lite simpel layering.

So here it is, jag snodde en marine, snälla slå mig inte.

Permarines, visste inte vad dom heter så dom fick heta det.

Snurra lite, från höger. Han fick heta samma sak som en viss person jag känner :P

Bak, som du ser höll jag mig till designene ganska mycket

Du hade ingen chapter mark, så jag fick improvisera, och eftersom du kallas ´Pergräv´, så fanns det bara en symbol som var rätt. Du fick en rosa purity seal också.

Lite närmare

Om du vill bli en bättre målare, så ger jag dig gärna tips, det där var inte särskilt svårt att få till, om du bara tar kanske en timma / 30 min så tror jag du skulle få till det.

Kommentarer

  • Ok sant nog kan jag måla bättre men glöm att jag kan freehanda till nåt på shoulderpads
    not gonna happen, sen kan man ju påpeka att oftast så gör jag mina grejor på mindre än 10 minuter per marine, så därför skillnad i resultat kan bero på att du orkar måla för att uppnå en högre ambitions nivå vilket jag oftast inte orkar.
  • 10 minuter per marine :| Jag ligger någonstans på 100-120 per marine för mina... (vilket förklarar varför jag bara målat 10 st)

  • Ok, chapter marks och glow effects på ögonen kanske är lite overkill.

    Men annars borde det inte vara så svårt.

    Och om du verkligen inte orkar kan du testa washes, vem vet, det kanske blir bra.
    (Är emot målningstekniken en färg, en wash)

    Blev chapter mark nå bra då? :P
  • Men det där är ju ingen pärgräv...

  • Jaså?

    Hur ser en pergräv ut då?
  • edited 7 oktober 2009 13:08

    Ett pärgräv ser ju snarare ut som en gruvhacka som bara går åt ett håll :P Så den korrekta termen borde kanske vara potatishacka?

    Här har ni en väldigt liten bild på en potatishacka

  • Gillar det även om humorn är lite för talande mutter mutter bara för att man använder en viss order väldigt ofta i ett speciellt spel suck nåja. men ja 10 minuter per marine 30-60 minuter på mina termies och andra liknande saker, Ska dra med mig en att måla nu på Torsdag så ska vi se om jag kan få till något på en kväll. måste ju faktiskt måla mina panzer IV F1 också
  • OOooh.

    En tysk F1.
    Snabbaste enheten i flames of war :P
    (F1= Formell 1)

    Sen så ska faktiskt chapter ikonen symbolisera per's inneboende tendens (på gott och ont) att gräva ner sitt infanteri (och annat) om det är regelteckniskt möjligt.
    Så det har absolut ingenting med potatis att göra.
  • Ska vi dra ihop en liten målartävling? Snyggast marine målad med enkla tekniker på under en kvart. Gärna i permarine-schema.
  • Well, det är väl mest om per vill va med.

    Jag kan inte ta så kort tid på mig :P
    Jag är för kvalitetsmedveten.

    Men jag vet att perkanis nog skulle kunna ligga bra till om han washade sina med svart.

    Det är en bra jämn grund den där målningen, skulle nog funka galant för wash.
    Testa det perkanis, du kommer nog kunna komma bra till i en eventuell permarine painting contest.
Sign In or Register to comment.