Inför Fanatic 2009

edited 25 september 2009 08:31 in Figurspel
Okej, ca 1 vecka kvar! vad har ni kvar att måla?

Jag kan börja med mitt elände:

Tänkte spela Ogres men har inte nog med poäng om jag inte får använda mina rhinox riders, så jag tänkte istället spela VC. Jag har iofs ingen målad VC-armé men men...

Nästan allt är limmat och har grus på basen.

Kvar att måla:

6 figurer på stora baser (40mm och större)
ca 150 figurer på 20mm baser

ska försöka hinna provspela också. Vore ju inte helt fel!
«1

Kommentarer

  • Jaha du, 156 figurer på en vecka? Då måste du få ett lycka till! :D Men skellett + dipp = kärlek.

  • wow 150 figurer! lycka till, det behöver du. Sjäv har jag bara 32 gardister, 1 sentinel och en valkyria att måla klart :P
  • Ja min spray gun är just nu min bästa vän!
  • Har ett par heavy weapons teams och ca 10-15 gardister att fixa. Så jag känner mig ganska lugn. Allt pansar är klart sedan länge.

  • Måla? Har inte målat något på armén sedan nyår... ;)

  • beror lite på hur jag bygger upp armén... skulle egentligen lånat 10 marauder horsemen som skall målas upp av en kompis men nu får jag inte tag i honom... så då måste jag nog ta med 2 chariots i stället och de är ju inte heller målade...

    så 10 marauder horsmen
    eller
    2 chariots
  • En snikrot, 4 kommandos, 7 ork boyz och femtio baser som ska målas (hata hata)

  • 6 firedragons samt en wave serpent. Precis lika mycket som när jag bestämde mig för den här armén strax efter förra fanatic.... Tentan på fredag gör väl att det blir lite krångligare att få tid till att måla det också.
  • Få se nu,

    • 10 Guardians + platform
    • 6 Dire avengers
    • Prince Yriel
    • Diverse detaljer på i princip hela armén
    • 56 baser

    Betydligt mindre än förra gången så här nära turneringen.

  • Limma ihop och fixa till lite trasiga modeller (max ett 10 tal) sen måla Skulltakern är planen. thats it :D

  • 1 Jezzail team
    1 Warlock Engineer

    Det är allt! :D
  • 2 Tactical. Måla klart en rhino. Och om det tillåts med tid, kanske en assualt squad.

  • Det är väl inte värre än nått annat år...

    Har 3terradons, 12warriors, 1stegadon, 1präst, 10skinks, mmm..tror inte det var nått mer.
  • Avsluta en warlock och lite smådetaljer här och där på resten av gänget. Jo, just ja! Basa hela rasket :(
  • Allt är klart, förutom att måla squadmarkings på två Seraphimsquads. Men det går snabbt.

  • edited 26 september 2009 11:10
    Jag tror jag kan, jag tror jag kan, jag tror jag kan....

    Så mycket att göra och så lite tid.

    Men jag lär mig aldrig, det kan inte börjas i tid.
    Nej då, hjärnan säger "nu måste vi sätta igång om vi inte ska stressmåla" och sekunder efter slår
    min andra personlighet tanken ur vårt gemensamma huvud med "det är lång tid kvar, vi kan börja imorgon".

    Och vem lyssnar jag på?
    Själv klart fel så nu sitter man med halva armén omålad.
    Jag måste sluta lyssna på mig själv och börja lyssna på MIG själv.
  • 2 hydror, 2 chimeror, 2 manticoror, colonel Iron hand straken, astropath, 2 ogryns och Gunnery sergeant harker

  • Jag är klar sedan en vecka tillbaka. Nu är det freehand detaljer och annat smått och gott som gäller :)

  • Jag har inte ens bestämt vilken armé jag ska spela! Ändrar mig hela tiden :s

    Inte så mycket att måla vilket lag jag än väljer iaf, tur det.
  • Jag satte igång att måla om eller måla upp en helt ny arme för 3 veckor. Har kommit halvvägs så nu är det bara att sparka in överväxeln och få resten gjort.

  • En hive tyrant. Samt skall gå igenom modellerna också. Alla är så pinsamt skadade att jag inte ville sätta upp modellerna för best painted i skåne. Och jag bryr mig egentligen inte.
  • Jag har 14 halvmålade shades. Bara ansikten och vapnen kvar.

  • Baserna ska fixas på firedragons nu, sen är de redo att iaf stå på bordet, detaljjobbet kommer om det finns tid. Sen är det bara serpenten samt en massa lagningsarbete kvar....
  • edited 30 september 2009 14:36
    har lyckats fått tag på 10 marauder horsemen till slut... nu ska de bara målas, får se hur det går
  • Är klar sedan igår kväll. Det blev ingen assualt squad. Men det kanske är av godo. Får se om inspirationen/dårskapet slår mig ikväll.

  • Klädväskan packad. Nu ska figurväskan gås igenom så att inget är skadat.

  • Jag är färdig!?

    Ha så kul imorgon ;)
  • Klivit upp 05:00 senaste veckan och målat fram till 08:00. Sedan suttit mellan 20:00-24:00 varje kväll.

    Ikväll jobbar jag natten men har med mig målargrejor och tänkte hinna med alla karaktärer samt fem figurer till innan morgonpasset kommer och löser av mig (inte med målningen...;-) ).
    Sedan har man ju alltid den där magiska kvällen-innan-målningen som lätt leder till
    nära-till-tårar-fram-emot-fyra-tiden-lite-trött-dagen-efter-när-man-ska-spela-syndromet.
    Magiskt! :-)
  • Ska se om jag orkar uppdatera mina grey knight terminators.

    Allt är ju färdigt sen flera år tillbaka. Ska fixa lite skador på mina stackars stormtroopers sen är jag klar bortsett ifrån det jag orkar uppdatera.
  • Ahh, måste bara basa allt måla slanen detaljer på 15 skinks. Måla 3 terradons Detaljer på 24 Warriors 1 skink priest+ horn på alla figurer. Sen är jag nästan klar...
Sign In or Register to comment.