ACW Zouaves (ny bild 17/8-09)

edited 7 augusti 2009 18:42 in Figurmålning etc

Zouave uniformerad soldat från 146th New York Volunteer Infantry Regiment, Garrard's Tigers. Modellen är från Sash and Saber Castings, köpt från Old Glory UK. Första testfiguren. Målar på hela regementet och de får ni se sen.

www.metalworker.blogg.se

Kommentarer

  • Jag hade aldrig trott att det där inte var en europé av något slag. Pösbyxor och tomteluvor är inte vad jag associerar med new york. Snyggt målat!

  • Tackar:) Djävligt inne före och under amerikanska inbördeskriget i USA. Det fanns många zouave regementen i hela landet. Många skapades i och med inbördeskriget. Inspirerades av zouaveregementena i den franska armen som blivit världsberömda genom krimkriget.

  • Jag blev lite sugen ACW när man ser på hur snygga dina gubbar är! :)

  • Så det går att se cool ut i pyjamasuniform :) Håller med Hemlighållaren om att han ser ut att vara från balkan och inte från staterna. Riktigt snyggt fast det är väl bara att vänta sig av dina loggar.

    Har du några av Perrys plastset? De ska visst innehålla ett enkelt regelsystem och jag är lite nyfiken på hur det är.
  • edited 17 augusti 2009 19:55

    Ja fan jag är helt kär i pyjamasregementen för tillfället;) Riktigt nice.

    "Har du några av Perrys plastset? De ska visst innehålla ett enkelt regelsystem och jag är lite nyfiken på hur det är."

    Ja kolla in min blogg jag har målat en del av dem redan. Länk Perry plastics

    De är riktigt fina fast de är plast. Perrys metall är givet vis mer detaljerade. Reglerna suger lite gran för de är för enkla och kortfattade. Täcker inte riktigt av situationerna tror jag. Jag väntar med spänning på WH-reglerna som är under produktion. Kanske köper jag Rebell Yell eller Fire and Fury reglerna tills vidare, vi får se.

    Ny bild på pyjamasnissar

    http://metalworker.blogg.se

  • Är det bara jag eller ser gjutningen riktigt dålig ut?
Sign In or Register to comment.